PracaGrupypl.praca.dyskusjeweksel in blanco › Re: weksel in blanco
  • Data: 2002-10-16 22:43:25
    Temat: Re: weksel in blanco
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sting" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:aojik0$rab$3@absinth.dialog.net.pl...
    > weksel in blanco - Co to właściwie jest???
    > Niektóre banki biorą to jako poręczenie w splacie kredytu ale nie wiem co
    > jest???

    Podpisujac weksel zobowiazujesz sie do BEZWARUNKOWEGO zaplacenia wpisanej
    na nim kwoty.
    Oznacza to, ze powod podpisania weksla NIE MA ZNACZENIA.
    Weksel nie ulega automatycznemu anulowaniu, kiedy splacisz kredyt. Bank moze
    go wtedy zniszczyc, ale moze tez...wpisac tam dowolna sume i kazac Ci
    zaplacic, a sąd nie ma prawa brac pod uwage tego, ze weksel mial tylko
    zabezpieczyc kredyt, ktory splaciles. Ma obowiazek nie brac pod uwage
    niczego poza samym wekslem. Ochrony nie zapewni Ci tez umowa. Zobowiazania z
    weksla zasądza się natychmiast, a wysądzenie się z bankiem na podstawie
    takiej umowy jest b. trudne.
    Weksel IN BLANCO oznacza, że nawet nie wiesz, jaką kwotę Ci tam wpiszą. W
    przypadku zwykłego weksla znasz chociaż sumę. W przypadku weksla in blanco
    kwota może być dowolna i teoretycznie może znacznie przekraczac Twój
    rzeczywisty dług.
    Dlatego warto sprawdzic, czy na bank, z ktorym zawierasz umowe kredytu nie
    bylo w tej kwestii skarg klientow (chocby w Federacji Konsumentow), trzeba
    wszystko dokladnie przemyslec, bo to b. powazna decyzja.
    Pozdrawiam,
    MArta