PracaGrupypl.praca.dyskusjewarto czasem użyć pipy ;) › Re: warto czasem użyć pipy ;)
  • Data: 2007-08-21 17:03:38
    Temat: Re: warto czasem użyć pipy ;)
    Od: A Tennyson <t...@b...biz> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Aug 2007 16:33:14 +0200, badzio wrote:

    > 1) W przypadku marketow PIPe pogania 'presja spoleczna'

    Tia... 'presja społeczna'. ;-) Kontrole placówek handlowych o dużej
    powierzchni były gwoździem do trumny poprzedniego Głównego Inspektora
    Pracy. Jest to prestiżowe stanowisko - GIP jest w randze wiceministra.
    Stanowisko było potrzebne innemu ugrupowaniu politycznemu. To jest tak
    zwana 'presja społeczna'. ;->

    > 2) Z mojego rozeznania wynika ze tak samo zle (albo jeszcze gorzej) jak
    > w marketach traktowani sa pracownicy w malych firmach z malych
    > miejscowosci.
    > [...]

    Trudno ocenić jak reprezentatywna była próbka statystyczna w Twoich
    badaniach. ;-) Szwagier powinien donieść o nieprawidłowościach. Inspektorzy
    (a nie kontolerzy) nie powinni jesć obiadu z właścicielem kontrolowanego
    podmiotu gospodarczego. Inna sprawa, że Twój szwagier odpowie, jeśli to,
    co zezna jest nieprawdą. :-)

    > PIPa moze ma sens w duzych miastach. W malych, gdzie kazdy kazdego zna,
    > okazuje sie ze kazdy pracodawca przyjazni sie z wojtem, proboszczem i
    > komendantem policji.

    I z tym nie ma problemu. Okręgi PIP są dość spore. Na kontrolę do małej
    miejscowości może przyjechać inspektor z Okręgowego Inspektoratu Pracy.

    A tak na marginesie, PIP to organ nadzoru i kontroli przestrzegania
    przepisow prawa pracy, w szczególności bezpieczeństwa i higieny pracy.
    Nie jest to firma usługowa, ktora 'załatwia' skargi po myśli
    skarżypytów. PIP przede wszystkim wykorzystuje informacje zawarte
    w donosach (bo to są _donosy_) m.in. do planowania swojej działalności.
    Instytucja ta funkcjonuje zgodnie z obowiązującym prawem, które
    wszyscy - poniekąd - współtworzymy.

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson