PracaGrupypl.praca.dyskusjeswiatecznie.. talony? › Re: swiatecznie.. talony?
  • Data: 2006-12-12 23:05:38
    Temat: Re: swiatecznie.. talony?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:elmji1$rm6$1@inews.gazeta.pl badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> pisze:

    > Kwestia gustu. Dla jednego bedzie do gratis, dla drugiego bedzie to fakt
    > zniechecajacy do szukania pracy w innej firmie.
    Może kogoś zaskoczę, ale w tej kwestii w znacznej części podzielam pogląd
    Bylejakiego Użytkownika.
    Za pracę jest wynagrodzenie i już. Bonusy, gratisy, prezenty to gest
    pracodawcy, kwestia jego klasy - obowiązku nie ma. Nie widzę powodu do
    obrazy za ich brak - po prostu pracuje się u takiego, a nie innego.
    Pracownik również nie ma przecież żadnego obowiązku wykonywać niczego ponad
    to, co określa umowa. Żadnych tam ponadustawowych bądź pozadkodeksowych
    "poświęceń" itp. bredni które, notabene, tenże Bylejaki Użytkownik ma
    zwyczaj lansować. Ale mniejsza o to - wszak pracownik nawet nie ma obowiązku
    mówić pracodawcy czy szefowi "dzień dobry", może go witać pogardliwą miną
    i/lub gestem lub traktować jak powietrze (co zdarza się i mnie czynić);
    lubić się ani szanować nie muszą.
    Powiem więcej - jeśli pracodawca takie bonusy daje, zaś pracownik je
    przyjmuje (a przecież obowiązku nie ma), to fakt ten w jakimś sensie może go
    w przyszłości krępować, by nie rzec zobowiązywać (wyłącznie moralnie, bo
    formalnie, oczywiście, nie).
    Wchodzą tu też kwestie natury merkantylnej, czyli ile komu, za co i
    dlaczego? Czemu ktoś z jednym dzieckiem albo i bez dziecka ma talony na 100
    zł, a rozmnażająca sie bez planu i opamiętania pani Stefa, matka pięciorga
    młodych ma trzy razy tyle? Premia za bezmyślną kopulację? Bo 5 razy lepiej
    to na pewno nie pracuje. To tylko rodzi ferment, więc po co? Chyba że
    naprawdę z dużym rozsądkiem.

    Jotte