PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-20 18:39:28
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dj7sh5$54j$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > to on ich jak najbardziej _zatrudnia_, czyli placi za
    > wykonywanie dla niego pewnej pracy w ramach umowy - i to jest dla mnie
    > esencja zdroworozsadkowej definicji zatrudnienia.
    Trzymałbym sie jednak znaczeń utrwalonych w normach prawnych - dla
    uniknięcia nieporozumień. Bo jeszcze dojdę do wniosku, że gościa dla którego
    coś wykonuję to właściwie ja zatrudniam. W charakterze dostawcy zleceń za
    które ja biorę kasę. ;)

    > Sztywne formy umowy o
    > prace beda odchodzic powoli w przeszlosc, nawet nie z powodu kosztow,
    > ktore da sie zmniejszyc polityka gospodarcza, tylko z powodu przemian w
    > gospodarce i przechodzenia z trybu ciaglego na tryb projektowy.
    Nie w każdej dziedzinie tak się da i nie w każdej należy. Zresztą realizacja
    projektu może twać np. 10 lat - i czy to jest projekt, czy ciągłość?

    > Nie
    > bardzo rozumiem tez laczenia tego z ochrona praw pracowniczych (to z
    > kolei po przeczytaniu stanowiska nauczycieli nt. strategii rozwoju
    > edukacji).
    W przypadku umów cywilno-prawnych nie ma mowy o prawach pracowniczych, bo
    nie ma stosunku pracy.

    > Podstawowym zrodlem komfortu dla wiekszosci ludzi jest placa,
    Płaca "w ogóle", jakakolwiek, czy płaca subiektywnie uznawana za
    satysfakcjonującą?
    Byłbym ostrożny z wypowiadaniem się za innych.

    > a ta w umowach cywilnoprawnych moze byc dowolnie wysoka
    Lub dowolnie niska.

    > (choc ostatnio
    > ograniczono roczne dochody z umow o dzielo, chcac zmusic m.in. tlumaczy
    > do zakladania DG po przekroczeniu okreslonej kwoty) i zapewniam
    > wszystkich, ze posiadanie odlozonej z zarobkow kwoty, za ktora
    > spokojnie mozna przezyc pol roku bez jakichkolwiek dochodow daje
    > znacznie wieksze poczucie stabilnosci i bezpieczenstwa niz
    > trzymiesieczny okres wypowiedzenia.
    Znów wypowiadasz się za innych. Uważam, że powinnaś zrezygnować, a
    przynajmniej znacząco ograniczyć tę manierę. Każdy sam decyduje co mu da
    większe poczucie stabilności. Zresztą jedno z drugim nie stoi w
    sprzeczności.

    > Natomiast inne prawa i przywileje
    > zwiazane ze stosunkami pracowniczymi zaleza w obecnej sytuacji
    > powszechnego olewania KP
    Zapewniam, że powszechne olewanie KP następuje najczęściej wtedy, gdy
    zainteresowana strona (niekoniecznie pracownik - KP definiuje prawa i
    obowiązki obu stron) nie zna, boi się lub nie umie wykorzystać odpowiednich
    zapisów prawa pracy. (Prawo pracy to nie tylko KP.)

    Jotte

    PS. Odnośnie Twojego pytania z innej gałęzi tego niewielkiego wątku:

    > Czy mozecie mi polecic jakis darmowy soft - jesli istnieje - pozwalajacy
    > na wyswietlanie prezentacji przez Siec real time wraz z emisja glosu
    > osoby prowadzacej prezentacje, o ile to mozliwe rowniez z okienkiem
    > czata, na ktorym odbiorcy na zywo moga komentowac?
    Kilka lat temu testowałem NetOp School, komercyjne ale trial za darmo
    http://www.zetozg.pl/netop/.

    Mirror, z którego korzystam przy takiej szerokości gałęzi czasem się
    krzaczy, dlatego odpowiadam tu.