PracaGrupypl.praca.dyskusjepomyłkowe wypłaty › Re: pomyłkowe wypłaty
  • Data: 2005-11-02 19:00:20
    Temat: Re: pomyłkowe wypłaty
    Od: "adas;" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jurek <j...@s...pl> napisał(a):

    > witam,

    czesc;

    > jest taki problem: pracodawca wypłacił pomyłkowo (umowa się skończyła)
    > nienależne wypłaty. Nie jest problemem żeby je zwrócić, może tylko tyle
    > żeby w ratach - w sumie tak też przychodziły, ale ten pracodawca próbuje

    no ok - warto zwrocic takie pieniadze, chociaz z drugiej strony: skad
    mamy wiedziec ze to jest nienalezne wynagrodzenie?? przeciez skoro umowa
    sie skonczyla, a po okresie jej obowiazywania byly pracodawca przelal
    cos na konto bylego pracownika, to nie nalezy automatycznie zakladac, ze
    to bylo nienalezne wynagrodzenie; zostal wykonany przelew z rachunku firmy
    na rachunek osoby fizycznej - formalnie zupelnie ze soba nie powiazanych
    podmiotow - czyz nie tak??

    > jakichś dziwnych metod. Nie próbuje się skontaktować i załatwić sprawę
    > po ludzku, tylko na zasadzie naskoczenia, i kontaktu z obecnym
    > pracodawcą. Czy takie działania sa zgodne z prawem? - ten kontakt z

    ale na czym polega problem?? byly pracodawca jest niekulturalny i zamiast
    zwrocic sie do swojego bylego pracownika, zwraca sie do jego obecnego
    pracodawcy; na miejsu obecnego pracodawcy zabilbym smiechem bylego pracodawce;

    > obecnym pracodawcą? Tak jak pisałem, nie ma problemu ze zwrotem
    > pieniędzy, ale czemu oni (poprzedni pracodawca) nie ma ponosić żadnych
    > konsekwencji za swój błąd, tylko wszystko ma się skupiać na pracowniku?

    nie rozumiem?? tzn. ze byly pracodawca przyszedl do obecnego pracodawcy
    i powiedzial tak: "Iksinski to zlodziej! Ukradl mi XXX PLN" (de facto to
    byly pracodawca popelnil blad i przelal nienalezna kase); jezeli tak zrobil
    poprzedni pracodawca, to udalbym sie do radcy prawnego: to podpapa pod
    pomowienie (IMHO);

    > Możecie poradzić co zrobić w tej sprawie?

    jezeli obecny pracodawca jest trzezwomyslacy, to trafi do niego prawda,
    czyli informacja ze byly pracodawca popelnil pomylke i zachowuje sie teraz
    niekulturalnie; jezeli pomowienie bylego pracodawcy nawet wobec wyjasnien
    pracownika stanowi dla niego problem, to na miejscu pracownika rozwazylbym
    zmiane pracy;

    adas;