PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    From: "Dorota" <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Date: Sat, 23 Nov 2002 15:21:11 +0100

    news:arnot8$fcj$1@ultra60.mat.uni.torun.pl
    anna r...@p...onet.pl
> [...]
    wykształceniu, rzeczywiście bez ukladow i znajomości nie mamy co marzyc
    o uczciwej pracy. Pomimo że mam 50 lat, doskonale opanowalamale już
    wcześniej pracę na komputerze, programy, internet, znam język, mam
    doświadczenie zawodowe na stanowisku kieerowniczym, wszyscy mnie lubili
    i co poduczyłam znajomą prezesa i zostałam zwolniona z powodu redukcji
    etatu. A teraz gdy chcę znależć jakieś zatrudnienie to w oczymi się
    smieją co 50 lat. Kpiny.No ico zostało ano nic bo nawet do sprzątania
    nie można sie dostać.To jest koszmar. Nie takiego państwa
    oczekiwaliśmy. Wszystkie lata zostaly zmarnowane. Napiszcie jeśli
    mieliscie tez takie problemy

    Dokładnie to co wyżej, z jedną różnicą dotyczy to osób (a szczególnie
    kobiet) już po czterdziestce. Mam też: praktykę, bardzo dobrą znajomość
    komputera i branży (wydawnicza, poligraficzna, reklamowa) i wygrywa ze
    mną panienka która się zatrudnia na stanowisko operatora komputera
    (głównie w programie Quark). Panienka jest świeżo po liceum w Pcimie
    Dolnym, a siadając do kompa woła pomocy wpisałm hasło i pokazują się
    gwiazdki. To z autopsji. Kolejny fakt: rozmowa w znanym, dużym
    wydawnictwie, główny temat rozmowy to teksty pani ze mną rozmawiającej
    typu "czy pani wie że w dziale wszyscy to mają do 30 lat, są młodzi
    blablabla..." i tak przez pół godziny treść ta sama tylko w różnym
    układzie. Następna sprawa. List do dwóch dzienników (ogólnokrajowych,
    wysokonakładowych). list z próba zasygnalizowania tegoż problemu, z
    pytaniem czy długo w dodatku "praca" będą krzyczeć tylko tytuły w stylu:
    "młodzi bez pracy", "praca dla młodych", "przywileje dla młodych". Zero
    odpowiedzi, zero reakcji bodaj w formie jakiegoś newsa. Czasami się
    zastanawiam czy my istniejemy. A śmiech mnie ogarnia przy tekstach o
    Unii Europejskiej. Jakież mamy pretensje, jak się staramy spełnić
    wymagania. I wychodzi na to,że kładziemy suknie z gipiury a pod nią
    barchanowwe majtki. Bo jeszcze ani razu nie było o jednym z wymagań UE
    czyli o zakazie dyskryminacj: wiekowej płci. Wow sorka było o
    dyskryminacjach ale ludzi o odmiennej orientacji seksualnej. Czyli w tym
    kraju trzeba być:
    - młodym z conajmniej 20-letnią praktyką
    - gayem lub lesbijką
    - istnieją szanse dla dużych grup zawodowych (górnicy, pielęgniarki itd)
    bo Ci przynajmniej mogą się zebrać i zablokować Warszawę.
    pozdrowienia Dorota