PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: 18 Aug 2009 11:36:06 +0200

    On 2009-08-18, Wwieslaw <j...@g...com> wrote:

    [...]

    > Podalem aktualna marze kredytu.

    Jasne. Jakoś jak byłem 2 miesiące temu, to marża na CHF to było 3-3.9%
    z możliwością lekkiej negocjacji. Piszę o bankach z top 3 na Comperia
    (Multibank, Polbank i Db Nord).

    Do tego dochodziły jeszcze ubezpieczenia wszelakie.

    > A kto mowi, ze trzeba kupic z rynku pierwotnego? Mozna z drugiej reki
    > miec juz wyposazona przynajmniej kuchnie i lazienke.

    Tu z kolei tanie to zazwyczaj:
    - kiepska lokalizacja (dla mnie

    > 4.08.2009. Za miesiac sie przeprowadzam. Blisko Strzałowej :)

    No to widzisz. Mnie np. tamta okolica się nie podobała, bo lubię zieleń.
    Ja teraz wynajmuję przy Arenie i tutaj w okolicy budowane bloki mają
    ceny 6200 brutto (stan developerski). Z moich źródeł wynika że jednej
    osobie z wielkim bólem udało się wynegocjować 5900. O budynku Atanera
    w tej cenie to można zapomnieć. Wechta też się ceni.

    BTW. Za 2000/mc to ja w tamtej okolicy wynajmowałem _na biuro_
    (więc drożej) i 78m^2, więc albo masz dobrego agenta, albo wynajmujesz
    grupce ludzi, a nie pojedynczej osobie :)

    > Oplaty do spoldzielni zazwyczaj nie sa wliczone w cene najmu.

    No ale w swoich wyliczeniach podałeś "1500 + 330 opłaty" vs.
    1200 kredytu. A sam kredyt na gołe ściany to nie wszystko, skoro
    kupujesz to chyba o tym wiesz.

    > Nie wyjatkowo korzystnie, tylko normalnie, spedzajac 3 miesiace na
    > szukaniu, ogladaniu, liczeniu i targowaniu.
    > oczywiscie, kupujac pierwsze napotkane mieszkanie, na pierwszy z
    > brzegu kredyt, moze byc drozej.

    Ja też spędziłem kupę czasu. Mnie ogranicza to, że mam DG, a to dla wielu
    banków oznacza wyższe ryzyko i wyższą marżę.

    [...]

    > Ale to Ty rzuciles przyklad Puszczykowa, ktore jest znacznie dalej i
    > gorzej polozone niz Plewiska graniczace z miastem.

    Ja to rzuciłem jako przykład na "ogólną tezę" pod tytułem "ktośtam gdzieśtam
    kupił dom zagranicą" w cenie mieszkania tutaj. Podałem więc informację
    że można i takie oferty znaleźc w kraju oraz że cenami nieruchomości
    można ślicznie manipulować pod publiczkę, co ta dyskusja udowadnia :)

    > 1. Nieprawda ze ostro w gore

    No w moim banku poszło ZTCP (z 0.9% do 3%). Multibank.
    Mała różnica? Inne nie chcą w ogóle gadać z DG, nawet
    jeśli chodzi o głupią kartę kredytową.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl