PracaGrupypl.praca.dyskusjeformat dokumentów wysyłanych przez e-mail › Re: format dokumentów wysyłanych przez e-mail
  • Data: 2003-04-24 19:38:59
    Temat: Re: format dokumentów wysyłanych przez e-mail
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Żebrowski wrote:

    > Użytkownik "Alterego" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ze
    >
    > PDF

    Jakim algorytmem pdf kompresuje bitmapy? Nie tiff czasem?

    > mozliwość ochrony przed otwarciem/zapisem/zmianą/drukiem

    A to niby jak? Przed otwarciem mozna zaszyfrowac, pozostale rzeczy sa
    niemozliwe.

    > praktycznie stanadard wymiany ważnych [i nie tylko] informacji na
    > świecie...

    A roznie bywa... W podstawowej instalacji windowsa nie ma obslugi pdf.
    Niestety mozna sie nabic na uzytkownika ktory nie ma acrobat readera na
    komputerze i nie bedzie wiedzial co z tym zrobic.
    Ja bym byl nadal sugerowal jpg albo tiff. Jpg w przypadku "ladnych"
    druczkow, typu swiadectwa. A tiff w przypadku czarno bialych wydrukow
    opatrzonych na przyklad podpisem czy jakimis notatkami.
    Mozna by jeszcze eksperymentowac z png.