PracaGrupypl.praca.dyskusjeczepiam sie › Re: czepiam sie
  • Data: 2003-02-23 20:56:22
    Temat: Re: czepiam sie
    Od: "agulha" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    czy pracodawca moze zmusic pracownika
    > do przedstawiania sie przez telefon imieniem i nazwiskiem.

    Co to znaczy "czy może zmusić"? On nie jest w stanie sprawić, żebyś Ty się
    przedstawiała, on jest jedynie w stanie dać Ci kolejno upomnienie, naganę i
    wymówienie, jak nie spełnisz polecenia służbowego.

    Wydaje mi się, że zbyt szeroko interpretujesz ustawę o ochronie danych
    osobowych.

    Jedyne, z czym się spotkałam, to używanie numerów przez pracowników takich,
    jak: panie w biurze zleceń [telefonicznym], panie przyjmujące wezwania
    taksówek, chyba także dyspozytorki pogotowia ratunkowego.

    A poza tym postaw się w sytuacji petenta. Ty mu coś powiesz - nie wiem:
    proszę przynieść kwity X i Y, albo: pana prezesa nie ma. Okaże się, że
    niewłaściwie go poinformowałaś. I co on ma potem powiedzieć? "a bo taka_pani
    o miłym/wysokim/niegrzecznym głosie, z którą mnie połączyła centrala, to mi
    powiedziała to i to"? Zero profesjonalizmu. Ewentualnie jestem w stanie sobie
    wyobrazić, że przedstawiasz się samym stanowiskiem, ale pod warunkiem, że
    jesteś jedną i tylko jedną osobą na takim stanowisku w firmie. Czyli
    nie "dział księgowości, słucham", tylko "główna księgowa, słucham". Ale
    dlaczego chcesz się tak odczłowieczyć, to nie rozumiem.