PracaGrupypl.praca.dyskusjecytat o praktykach › Re: cytat o praktykach
    From: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: cytat o praktykach
    Date: Sun, 20 Feb 2005 21:15:42 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    > Praktyki studenckie zwiazane z tematem pracy magisterskiej
    > (bezplatne) sa legalnie, przyjmuje na nie nawet Ministerstwo
    > Gospodarki i Pracy
    Nie kwestionując samej idei praktyk darmowych, kwestionuję powoływanie
    się na Ministerstwo Gospodarki i Pracy jako na wzorzec postępowania.
    Nie będę uzasadniał, ale sprawa jest chyba jasna dla wielu...

    > A praca za darmo nie jest zakazana. Idac do kolegi i za darmo
    > instalujac mu system nie popelniam wykroczenia :)

    Może nie, ale jeśli kolega prowadzi firmę i system jest instalowany w
    tej firmie, to juz nie wiem... Bo np. do celów gospodarczych ktoś mi
    użyczy nieodpłatnie samochodu, to wykładnia US jest jednoznaczna:
    powinienem zapłacić podatek od dochodu, jako podstawę przyjmując
    średnią cenę najmu samochodu występującą na danym terenie. Czy MGiP
    płaci podatek od pracy wykonywanej na jego rzecz nieodpłatnie? Bo
    wystąpienie zysku można interpretować w podobny sposób, jak przy
    darmowym użytkowaniu auta...