PracaGrupypl.praca.dyskusjebez autka ani rusz › Re: bez autka ani rusz
  • Data: 2003-09-29 07:42:38
    Temat: Re: bez autka ani rusz
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo wielu naszych rodaków udaje, ze nie wie, iz decydujacym warunkiem
    zdobycia pracy jest
    > posiadanie jakichkolwiek, przydatnych innym umiejetnosci, a nie koniecznie
    posiadanie narzedzia.
    > Do kladzenia kafelków w lazience wybiora oczywiscie tego, kto to robi
    dobrze a nie tego, kto ma
    > ladna kielnie.
    > Gdy jednak nie dostaja pracy to robia analize ogloszen i wynajduja
    wymówke.

    Właśnie tekie podejście jakie reprezentujesz, prawdopodobnie podkurzyło
    osobę zaczynającą wątek...
    Założenie, że bez pracy pozostają tylko nieroby i nieudacznicy jest bardzo
    wygodne - automatycznie podnosi samoocenę - ale niestety nie zawsze zgodne z
    prawdą.
    Mamy wysokie bezrobocie, a w zwizku z tym raptowy wzrost oczekiwań
    pracodawcwów. Oprócz umiejętności coraz częściej wymaga się coraz cześciej
    przynoszenia własego warsztatu - w podanym przez Ciebie przypadku szanse na
    zatrudnienie przy kładzeniu kafelków będzie miał dopiero facet któy ma
    piękną kielnie, wasserwagę, i samochód którm będzie przewozić matariały.....
    Oczywiście trudno od pracodawców wymagać, żeby zmniejszyli oczekiwania - bo
    w wielu wypadkach wtedy obniżyliby swoją konkurencyjność - chodzi jednak o
    to by nie szafować hasłąmi o tym, że praca jest a bezrobocie to efekt
    lenistwa i degrengolady. Przyznam szczerze, że sam byłem skłonny tak myśleć,
    do czasu gdy moj młodszy brat nie spędził ponad pół roku na poszukiwaniu
    pracy - wtedy miałem okazję przyjrzeć sie aktualnemu rynkowi pracy...
    Pozdrawiam
    Paweł.