PracaGrupypl.praca.dyskusjebez autka ani rusz › Re: bez autka ani rusz
  • Data: 2003-09-27 00:30:02
    Temat: Re: bez autka ani rusz
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    Rafti <r...@W...go2.pl> writes:

    > Oczywiście masz rację. Irytują mnie po prostu ludzie, którzy twierdzą,
    > że sytuacja na rynku pracy jest świetna i mnóstwo jest pracy. Nie
    > twierdzę, że nie ma w ogóle, ale na pewno nie jest tak różowo jak się
    > niektórym wydaje.

    oczywiscie, ze nie jest rozowo ani nawet swietnie.
    jest zle, gdyby chciec porownac sie z bogatszymi i bardziej stabilnymi
    panstwami. z drugiej strony jest lepiej, niz chociazby na takiej
    bialorusi czy ukrainie, o wiekszosci panstw afryki nie wspomne.

    tylko, ze to nie chodzi o generalne rozwazania. trzeba umiec oddzielic
    konkretny przypadek od sytuacji ogolnej.

    kazdy wie, ze jest zle. ok. jest jak jest. aplikujac gdzie sie da i na
    co sie da, bez liczenia sie ze swoimi umiejetnosciami, bez planu bez
    przygotowania powoduje, ze zmniejsza sie jedynie swoje szanse a
    zwieksza frustracje wynikajaca z wysylania setek CV a nie dostawania
    prawie odpowiedzi.

    to powyzsze jest prawda nawet w kraju, gdzie bezrobocie male - a co
    dopiero tam, gdzie duze i pracodawcy moga sobie wybierac w
    pracownikach, bo maja duzo kandydatow?

    niemniej, zwrocenie uwagi na ta prosta zaleznosc powoduje najczesciej
    wybuch i wylew zlosci na osobe zwracajaca uwage i jeszcze jest
    komentarz typu "ty chyba nie wiesz jak tu jest zle!". tak jakby
    ogolnie kiepska sytuacja wokol byla usprawiedliwieniem dla
    bezmyslnosci.
    tylko, ze to wygodne.

    tymnczasem, im trudniejsza sytuacja tym bardziej jednostka musi sie
    starac i glowkowac, jak przetrwac.
    i to akurat nie sadze, zeby sie gdziekolwiek zmienilo.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun