PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie lekarskie › Re: Zwolnienie lekarskie
    From: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie lekarskie
    Date: Tue, 2 Dec 2003 15:26:13 +0100
    Sender: a...@b...pl@zielone.deltanet.pl

    > Dostalam 2 dni zwolnienia lekarskiego do dzis. Kiedy powinnam zaniesc
    > zwolnienie szefowi, czy musze informowac ZUS o chorobie, ile dni w
    > miesiacu moge "przechorowac", tak by nie wplynelo to na moja pensje?..
    > Przepraszam, jeslipytania wydadza si ebanalne, ale pracuje dopiero od
    > pol roku i ucze sie :)
    > dzieki z gory za pomoc...
    > magda

    Zawsze zwolnienie lek wplywa na obnizenie pensji (chyba, ze jest to
    zwol. ciązowe lub wypadkowe). W Twoim przypadku pierwszy dzien jest
    nieplatny - poniewaz jest to zwol. do 6 dni.
    ZUS-u nie musisz informowac.
    Pracownik ma obowiazek zlozyc zwolnienie lekarskie w zakladzie pracy w ciagu
    7 dni.
    pozdr.
    Monika