PracaGrupypl.praca.dyskusjeZlecenie... ile można!!! › Re: Zlecenie... ile można!!!
  • Data: 2002-06-10 11:24:49
    Temat: Re: Zlecenie... ile można!!!
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski) szukaj wiadomości tego autora

    m...@p...onet.pl (Gibson (x86) or compatible) wrote in <09062002.0886CCE4
    @darkthrone.is.for.all.the.evil.in.man>:

    [national characters were removed]

    >W umowie (podpisywanej co miesiac) nie ma takich punktow jak miejsce czy
    >czas wykonywania pracy (ktory notabene wynosi min. 8h), czy oznacza to,
    >ze gdyby byly to ta umowa zlecenie bylaby traktowana jako umowa o prace
    >a tym samym przyslugiwalby mi urlop i okres wypowiedzenia???

    Nie. Umowa o prace to umowa o prace, zlecenie to tylko zlecenie. Nie ma
    zlecenia traktowanego jako umowa o prace !

    Jesli wykonujesz zlecenie w jednym miejscu i takich jak Ty jest wiecej
    - to mozecie sie dogadac z ta firma co do urlopow, chorobowego itp. Jesli
    wiec firma, w ktorej pracujesz (lub zleceniodawca) da Ci np. po pol roku
    pracy kilka dni pelnoplatnego wolnego - to jest to przejaw ich dobrej woli
    i nie wynika to z zadnych przepisow.

    >Podobno sa tez przepisy pozwalajace mi do czasu mojej pracy (w przypadku
    >umow-zlecen) dodawac czas jaki "marnuje" na dojazdy (w koncu aby wykonac
    >zlecenie musze ruszyc dupsko z domu...), a wynosza one godzine w jedna i
    >godzine w druga strone (musze sie przebic przez Wa-we w godzinach
    >szczytu...).

    Nie tragizuj. Nawet jesli jest taki przepis, to i tak nie masz zadnych szans na jego
    wyegzekwowanie. Mozesz sie najwyzej narazic pracodawcy gdy mu o tym wspomnisz.
    W rozumieniu zleceniodawcy/pracodawcy : pracownik zatrudniony na umowe o prace
    cierpliwie podrozuje po Warszawie za free, wiec dlaczego Tobie mialby za to placic ?

    > Pracodawca wymaga tak?e odpowiedniego stroju, który troch?
    >kosztuje (a w sumie jego utrzymanie...), w umowie nie ma na ten temat
    >wzmianki, czy mog? w zwiazku z tym przedstawia? rachunki za pralni?,
    >taksowki (czasami musz? skorzysta? w zwiazku z praca...) itp. wyadatki -

    Jesli chodzi o stroj - popros o podwyzke, ktora Ci to zrekompensuje. Jesli chodzi
    o taksowki - tego typu wydatki sluzbowe powinny byc rozliczane przez firme
    gdzie wykonujesz prace zlecona. Jesli oni widza taka potrzebe jak poruszanie
    sie taksowka (np. do klienta) - to popros o zaliczke na taksowke, oddaj im potem
    rachunki.

    Pozdrawiam,
    Wojtek