PracaGrupypl.praca.dyskusjeZatajone 1/2 etatu - dylematy › Re: Zatajone 1/2 etatu - dylematy
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zatajone 1/2 etatu - dylematy
    Date: Wed, 15 Sep 2010 16:42:40 +0100

    > A jak juz mowimy o niszy, to niedawno rozsmieszyla mnie rozmowa
    > rekrutacyjna z szefem adminow... Na pytanie, w jakim systemie najlepiej
    > sie czuje, padlo Open/FreeBSD, po czym zdziwienie, zdumienie i pytanie
    > odnosnie znajomosci Samby. Gdy odpowiedzialem, ze to to samo co w
    > linuksach i tak samo sie konfiguruje, a roznice sa marginalne, to
    > uslyszalem, ze nie mam racji, bo roznice sa ogromne. Zasugerowano mi
    > tym, jakobym nigdy nie mial z tym do czynienia i byl glabem, skoro nie
    > mam Ubuntu na laptopie ;-)

    A moim skromnym zdaniem to miałeś udowodnić swoją tezę. Bardzo dobre
    pytanie żeby sprawdzic osobowość kandydata - czy umie wyjasnić coś, w
    czym niby jest specjalistą, czy umie w tym byc profesjonalny, czy umie
    bronić swojego zdania, a jeżeli ktoś mu udowodni że nie ma racji to
    będzie sie w stanie przyznac do błędu.
    A tutaj w twojej wypowiedzi widać pretensjonalność i bufonadę. Czy
    zapomniałeś się zapytać (tutaj na przykład ważny jest ton - po prostu
    zaciekawienie) na czym te róznice polegają? i dopowiedzieć że
    konfiguracja samby to parametry A B C a w przypadku SUSE (czy innego,
    obojętnie, systemu) zamiast D uzywa się G? bo to właśnie wg ciebie jest
    drobna róznica i nie przypominasz sobie innej która mogłaby być ogromna.
    Wychodzisz w ten sposób z niezręcznego pytania z twarzą i pokazujesz
    profesjonalizm i wiedzę:)

    > Inna anegdota - wakat na wdrozeniowca. Wymagania w ogloszeniu -
    > znajomosc Oracle na poziomie administracyjnym. Na miejscu test na 3
    > kartki z PL/SQL i C# ;-) Z Oracle mialo to tyle wspolnego, ze ichniejszy
    > soft korzystal z Oracle... Robota nie dla wdrozeniowca/administratora,
    > tylko programisty.
    Wiesz, kiedys sie tez dziwiłem że wdrożeniowiec potrzebuje jednoczesnie
    wiedzy administracyjnej, programistycznej, negocjacyjno-handlowe itp.