PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz konkurencji - idiotyczna klauzula do podpisania › Re: Zakaz konkurencji - idiotyczna klauzula do podpisania
  • Data: 2005-10-14 10:27:45
    Temat: Re: Zakaz konkurencji - idiotyczna klauzula do podpisania
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dio0a4$h3t$1@news.onet.pl...
    > Z opisu wynika, że nie rozumiesz do końca intencji pracodawcy, któremu
    > zalezy głównie, żebyś np. nie sprzedał komuś bazy klientów lub nie założył
    > własnej firmy bazującej na dotychczasowych kontaktach. Coś takiego często
    > może rozłożyć dotychczasową firmę na łopatki lub doprowadzić do
    bankructwa.
    > Nie dziw się, że pracodawca chce się jakoś zabezpieczyć.

    Nie dziwię się temu absolutnie. Natomiast intencje pracodawcy są dla mnie
    nieistotnie. Wątpię, by sąd, do którego pracodawca mógłby mnie pozwać
    zastanawiał "co autor miał na myśli" tylko odniósłby się do faktów zawartych
    w podpisanej klauzuli.

    > Treść umowy jest dla Ciebie niekorzystna nie dlatego, że pracodawca chce
    Ci
    > zrobić lobotomię mózgu, lecz dlatego, że źle są sformułowane niektóre
    > punkty. Przeciez to tylko umowa - możesz zawsze negocjować tak, żebyście
    > obaj byli zadowoleni.
    Sęk w tym, że to w ogóle nie jest umowa. To jest klauzulka na liście
    obecności.
    Negocjować owszem mogę, ale do tego potrzebuję się podeprzeć paragrafami.
    Stąd moja prośba o pomoc.

    > Gdybyś mial zakaz podejmowania pracy w firmie o tym samym profilu przez
    np.
    > rok. wówczas nalezy Ci się (jesli dobrze pamiętam) automatycznie 25%
    > dotychczasowego wynagrodzenia przez ten okres. Co do dokumentów i
    procedur,
    > które wymyśliłeś, to w pensji odebrałeś za nie wynagrodzenie, więc firma
    ma
    > do nich prawa majątkowe.
    Czy to oznacza, że po ustaniu stosunku pracy, nie mogę z nich korzystać?

    pozdr.
    m.