PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz konkurencji › Re: Zakaz konkurencji
  • Data: 2002-08-23 19:00:57
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "Don Desperado" <d...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

    > tego.
    > jednak

    > moi
    > możliwosci
    >
    > Pracodawca nie może ciebie w niczym ograniczać poza czasem pracy, nie
    jesteś
    > przecież niewolnikiem. Jedyne sytuacje dotyczą działalności konkurencyjnej
    > są przewidzianie w kodeksie pracy. Jakiekolwiek inne ograniczenia (o ile
    nie
    > są związane ze specyfiką branży i regulowane przez inne przepisy) są
    > niezgodne z prawem i wręcz są gwałceniem twoich swobód obywatelskich.

    Nie mogę się w tym miejscu zgodzić. Radzę dobrze przeczytać treść umowy o
    pracę. Może się okazać
    że jest tam klauzula przewidująca zakaz podejmowania dodatkowego
    zatrudnienia ( nawet jeżeli zatrudnienie nie jest
    działalnością konkurencyjną) bez zgody pracodawcy i to nie tylko
    zatrudnienia na umowę o pracę, ale na podstawie umowy o dzieło czy zlecenia.