PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop i ekwiwalent › Re: Urlop i ekwiwalent
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop i ekwiwalent
    Date: Tue, 18 Nov 2008 16:10:56 +0100

    W wiadomości news:32e5.000008e6.492294fd@newsgate.onet.pl
    w...@o...pl <w...@o...pl> pisze:

    > podpisując umowę o pracę na czas określony pracodawca wymógł na mnie
    > podpisanie dokumentu o niewypłaceniu ekwiwalentu za niewykorzystany
    > urlop i próbował wymusić podpisanie dokumentu mówiącego o tym, że nie
    > wypłaci pieniędzy za urlop wykorzystany.
    > Pytanie:
    > -czy miał prawo wymagać ode mnie tego abym zrezygnował z zapłaty za
    > należny mi odebrany urlop?
    Nie. Co więcej nawet ty sam, z własnej woli nie możesz zrezygnować z urlopu
    (ew. ekwiwalentu) - art. 152 §2 KP.
    Trzymaj ten dokument, może sie przydać. trzeba było i ten drugi podpisać,
    sam ci dawał przeciwko sobie dowody. ;)

    > -czy w ogóle ma prawo odmówić mi wykorzystania całego urlopu skoro nie
    > chce zapłacić za jego niewykorzystanie?
    Oczywiście, że nie. Ale może wystąpić sytuacja gdy to on będzie decydował
    czy dostaniesz kasę czy przymusowy urlop.
    Tak czy inaczej wszystko musi napisać na świadectwie pracy, a jak w nim
    nałże to możesz żądać sprostowania.

    > nie mam już sił na tych pojeb... co oni wymyślają.
    > niedługo każą podpisać dokument stanowiący zrzeczenie się na ich korzyść
    > z wynagrodzenia...
    Spokojnie, taki lajf, zwyczajnie - konflikt interesów.
    Na to jest prosty sposób. niczego nie rób w pospiechu i pod presją czasu
    (jedna z najbardziej prostackich metod nacisku, ale wciąż się czasem
    sprawdza). Żądaj kopii dokumentu celem skonsultowania ze swoim prawnikiem
    przed podjęciem decyzji. Często tacy oszuści fajne mają wówczas miny. Nie
    dadzą kopii? Nie szkodzi. Wynotuj co trzeba albo zapamiętaj dobrze.
    Nic i nigdy nie podpisuj na szybko!

    --
    Jotte