PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na pół etatu i cały etat › Re: Umowa o pracę na pół etatu i cały etat
  • Data: 2007-01-09 22:02:46
    Temat: Re: Umowa o pracę na pół etatu i cały etat
    Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:slrneq83m1.ed4.jakub@jakub.kofeina.net>
    Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > A mniejsze składki (płacone głównie przez pracodawcę)?

    No ale sęk w tym, że nie płaci mniejszych, tylko takie same.
    Ja zrozumiałam, że człowiek pracuje na cały etat, czyli 8 godzin, ma płacone
    za cały etat (dajmy na to 1000 zł), a jedynie w umowie ma wpisane "1/2
    etatu". Gdyby wpisano mu cały etat, to nic, poza tym wpisem by się nie
    zmieniło. Nadal pracowałby 8 godzin i dostawał 1000 zł. I składki byłyby
    identyczne.

    > Do tego skoro połowa pensji jest na lewo i nie ma jej na PIT, mniejsze
    > podatki.

    No ale sęk w tym, że nie jest na lewo.
    US nie rozlicza nikogo ze względu na wymiar etatu, lecz tylko wyłącznie ze
    względu na wysokość wynagrodzenia. ZUS podobnie.
    Przyszło mi na myśl, że może z wyliczeniem lat pracy wymaganych do uzyskania
    prawa do emerytury może być jakiś haczyk, ale nie znam się na tym. Nie wiem,
    czy to, że się pracowało przez 25 lat na 1/2, a nie na cały etat ma jakieś
    znaczenie. Może ma. Tylko w jakim celu pracodawca wymyśla takie "skróty",
    jeśli jemu samemu nie przynosi to kompletnie żadnych korzyści?
    Innymi słowy - gdybym wiedziała, że za 8 godzin pracy mogę zapłacić
    pracownikowi 1000 zł, to dla mnie bez znaczenia byłoby, czy będzie miał w
    umowie 1/2 etatu czy cały etat.

    --
    Nixe