PracaGrupypl.praca.dyskusje"Szkodliwe" szlifierza [?] › Re: "Szkodliwe" szlifierza [?]
    From: "GAL" <G...@T...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "Szkodliwe" szlifierza [?]
    Date: Thu, 21 Aug 2008 17:49:31 +0200

    Użytkownik "A Tennyson" <t...@b...buuz> napisał w wiadomości
    news:48ac82c5$0$26080$db0fefd9@news.zen.co.uk...

    > Okazuje się, jednak, że coś jest na rzeczy. Jednostki chorobowe/słowa
    > kluczowe:
    >
    > 1) acute beryllium disease - beryloza ostra
    >
    > 2) chronic beryllium disease - beryloza przewlekła
    >
    > Całkiem spora część ludzi, bo podobno 16% wykazuje również reakcje
    > alergiczne na beryl.
    >
    > Dalej radź sobie sam, Gal. Aha, teraz ja zapytam. Czy twoje pytanie ma
    > cos wspólnego z http://www.pitow.wroc.pl/ ?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > --
    > A Tennyson

    Nie chcę operować zakładami w których spotkałem ceramikę . To niezdrowe gdy
    publicznie mieszamy w to konkretny zakład. Ale pierwszy raz z problemem
    spotkałem się u znajomego z małego zakładu . Twierdził, że przez około 2
    lata szlifował często ceramikę berylową [nie do końca mu wierzę- ta ceramika
    jest rzadko stosowana-sądzę, że on szlifował głównie ceramikę piezo]. Miał
    potworne kłopoty zdrowotne i żaden lekarz nie mógł mu pomóc. Próbowałem mu
    pomóc radą.Nie udalo mi się sprawdzić wpływu ceramiki na jego zdrowie choć
    główne jego kłopoty to narządy oddechowe.Oceniłem, że to chyba nie beryl a
    pyły były powodem jego kłopotów.Ale chęć wyjaśnienia sprawy berylu wciąż
    mnie drąży.Nie znalazłem niestety konkretnych inforamacji jaki ta ceramika
    ma wpływ na człowieka.Kiedyś odnalazłem tylko sam beryl-bardzo przykre
    następstwa przy wdychaniu [pienista ślina objawem], i przykre przy
    połknięciu, oraz przy kontakcie ze skórą. Ale beryl, a ceramika berylowa to
    dwie odrębne sprawy... Z pewnych względów [zawód]wciąż mam jakby do
    czynienia z tematem....A skąd Twój pomysł , że to PITOW?
    Acha -znajomy już nie pracuje tam i jego zdrowie ma się lepiej...
    GAL