PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzef przebąkuje o obnizce pensji a ja chce prosic o podwyzk › Re: Szef przebąkuje o obnizce pensji a ja chce prosic o podwyzk
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szef przebąkuje o obnizce pensji a ja chce prosic o podwyzk
    Date: Sun, 08 Mar 2009 07:10:42 +0000

    rozmawiać krótko, zwięźle i na temat. Przyjdzie moment rozmowy o
    pieniadzach (bo układ zbiorowy czy co tam macie). I wtedy powiedziec
    jasno - na tym stanowisku rozwinałem się w <tym i tym> co dla zakładu
    jest niezwykle przydatne, dodatkowo od ostatniej rozmowy o pieniadzach
    (tu mozna nie uzywać słowa "podwyzka") inflacja wzrosła o X%, dlatego
    spodziewam się od przyszłego miesiąca zarabiac kwote 5000. Oczywiście
    jestem skłonny poczekać, jednak najwyzej miesiąc dłuzej.
    No i warto przemyślec jaka moze byc odpowiedź przełożonego - czy sie
    zgodzi bez szemrania, może rzuci hasło o kryzysie (wtedy np. warto
    wspomnieć że orlen w dużej mierze sprzedaje za walutę, czyli tzw kryzys
    jest dużym sprzymierzeńcem), moze wysmieje (bo miał nadzieje zwolnić i
    właśnie dajesz podkładkę).... negocjować zdecydowanie mozna wszystko,
    ale warto pamiętać że ktoś może byc duzo lepszym negocjatorem