PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do znawcow amerykanskich realiow, czyli ogladajac telenowele "Zielona karta" › Re: Pytanie do znawcow amerykanskich realiow, czyli ogladajac telenowele "Zielona karta"
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie do znawcow amerykanskich realiow, czyli ogladajac telenowele
    "Zielona karta"
    Date: 06 Feb 2003 15:18:50 -0800

    jd <j...@U...o2.pl> writes:

    > Dlatego mam pytanie do znawcow tamtejszych realiow:
    > 1. Czy rzeczywiscie czlowiek legalnie tam przebywajacy, majacy
    > pozwolenie na prace, moze znalezc ja bez jakis olbrzymich klopotow? Tak
    > to raczej wyglada w emitowanym filmie.

    jaka prace, gdzie, z jakimi kwalifikacjami?
    roznie to wyglada.

    niemniej, prace fizyczne i proste typu rozwozenie pizzy, bycie
    kelnerem/ka, barmanem, budpowlancem i tem podobne sa bez problemu do dostania -
    zwykle w miejscach takich jest wywieszka jak wol "help wanted" albo
    "now hiring" i tyle. bierzesz cv w lape i idziesz.

    > 2. Czy sytuacja taka dotyczy nie tylko przedstawicieli prostych zawodow
    > (stolarz, spawacz, itp - takimi kwalifikacjami legitymuja sie
    > bohaterowie filmu), ktorych raczej nie chca sie imac Amerykanie, czy
    > jest tak tez w przypadku ludzi z wyzszym wyksztalceniem (lekarze,
    > informatycy, ekonomisci, itp.)?

    jesli chodzi o informatykow, to branze ta ostatnio dotknely masowe
    zwolnienia. niemniej, jesli masz dobre cv, dyplom z tej dziedziny,
    jakies doswiadczenie to sobie znajdziesz prace. troche ofert jest,
    moze ci to jednak zajac pare miesicy (ale tez zalezy gdzie, bo dzis
    latwiej znalezc robote na jakiejs pipiduwie, np. w montanie, niz w
    dolinie krzemowej gdzie tysiace zwolnionych szukaja se czegos).

    lekarz z tego co wiem musi przejsc dosc upiardliwe egzaminy
    nostryfikujace dyplom, i zadna miara ich nie ominiesz.
    co do ekonomistow to nie mam zilonego pojecia.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net