PracaGrupypl.praca.dyskusjeProkom - wasze doswiadczenia › Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Date: Sat, 8 Jun 2002 14:32:59 +0200

    Użytkownik "Jag" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:adsm5b$h1b$4@zeus.polsl.gliwice.pl...

    > Użytkownik "Daniel Podlejski" <u...@u...eu.org> napisał
    >
    > : Wiesz, mnie nie obchodzi co myślą o tym "profesjonaliści giełdowi",
    tylko
    > : czy rzeczywiście jest to tak jak mówisz "udane wdrożenie". Bo IMHO
    > : to jeszcze nie. Nawet jak się wreszcie zakończy, to do udanego będzie mu
    > : dużo brakować.
    >
    > To się nigdy nie uda. Same założenia systemu emerytalnego wykluczają taką
    > możliwość. Nie ma cudów, przepływ dokumentów jet za bardzo skomplikowany i
    > zbytnio podatny na błędy. Być może, gdyby wszyscy wysyłali elektronicznie
> [...]

    1. O ile sie orientuje, to system obecnie chodzi na biezaco,jesli chodzi o
    moduly do zbierania skladek, problemem sa zalegle skladki.
    2. System obslugi kas chorych zakladal, ze skladki beda indywidulane, tzn.
    kasy dostana tele pieniedzy,
    ile wplacaja ich czlonkowie, czyli np. kasy majace bogatszych czlonkow
    dostana wiecej pieniedzy. Mial to byc pierwszy krok do wprowadzenia
    prywatnych kas chorych , czy np.
    systemu sprawdzjacego, czy ktos ma uprawnienia do opieki ( wprowadzony np. w
    kasie slaskiej - SLD tez likwiduje, bo im utrudnia machloje )
    Takiego systemu nie mogly obslugiwac urzedy skarbowe, bo one meisiecznie nie
    ksieguja nic na indywidualne konta ludzi - dopiero przy rozliczenei rocznym
    ( i to z duuzym opoznieniem ).
    A akurat do systemu ZUSu to mozna bylo wlzoyc "przy okazji"
    Teraz skoro SLD wraca do urnawnilowki, to rzeczywiscie to traci sens.

    --
    Jacek