PracaGrupypl.praca.dyskusje[Karany] Praca w sektorze IT › Re: Praca w sektorze IT
  • Data: 2008-12-03 19:12:56
    Temat: Re: Praca w sektorze IT
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > Ty, ale patrz. Mój czytnik jakoś potrafi. Magia? O.o

    Co niby potrafi ? Tekst, który zacytowałeś został połamany. To prosty skutek użycia
    określonego kodowania a nie taki czy inny czytnik.

    > W QP się _pisało_ z jednego powodu. Kiedyś dane były przesyłane 7-bitowo
    > i trzeba było znaleźć sposób na kodowanie nadmiarowych informacji, czyli
    > tych w 8-bicie.

    Na niusach stosuje się po to, by nie przekraczać dopuszczalnej długości linii.

    > Wymyślono base64 (do danych binarnych) i QP, do danych tekstowych. I tak
    > już zostało. QP utrzymuje się jako zalecany dla _nagłówków_, ale nie ma
    > obecnie żadnych przyczyn technicznych w serwerach news, by to QP
    > utrzymywać również w treści.

    No właśnie jest tylko nie da się nim cytować.

    > Nie. OE ma błąd nie pozwalający na cytowanie. I tyle. Inne czytniki nie.
    > A "niełamanie" to nie jest QP, tylko odpowiednio ustawiony nagłówek
    > charsetu (Thunderbird np to potrafi).

    To jest qp choć oczywiście istnieją różne dziwne pomysły na realizowanie tego
    inaczej.