PracaGrupypl.praca.dyskusjePlaga matołów › Re: Plaga matołów
    From: Stachu <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Plaga matołów
    Date: Thu, 08 Sep 2005 10:06:04 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@82.177.27.19

    stokrotka napisał(a):

    > Dla mnie inwalidą umysłowym jest ten kto nie umie myśleć,
    > kto nie umie powiedzieć PO CO się uczy ortografii,
    > kto czas marnuje na wkuwanie słownika,
    > zamiast nauczyć się na polskim odpierania argumentów.

    Po co? Żyjemy w kulturze, która w dużej mierze jest budowana przez język
    pisany. I dlatego się uczy ortografii, a nie "po coś". Możesz myśleć jak
    Ci się podoba, ale prezentując taki pogląd tylko tracisz - w oczach
    innych. Bo na pewno u nikogo nie zyskasz.
    Tak samo, nie pyta się "po co nie mlaskać przy stole?". Z tym się nie
    dyskutuje.

    Tak przy okazji, skoro uważasz że ortografia jest niepotrzebna, to w
    języku mówionym również robisz rażące błędy? Jeśli tak, nie ma o czym
    mówić, jeśli nie - to dlaczego lekceważysz język pisany?

    Skoro już ta grupa, to chciałbym zapewnić wszystkich pracodawców, że
    wiele osób (mówię na podstawie swoich znajomych), które mogą znaleźć
    pracę bez problemu, patrzy na pracodawców nie umiejących w miarę
    poprawnie pisać bardzo źle. Bo z reguły świadczy to o tym, że taki
    pracodawca jest ograniczony. Możecie to oceniasz jak chcecie - nie
    obchodzi mnie to, po prostu tak jest. To że ktoś włoży białą koszulę i
    krawat nie znaczy, że jest czegoś wart. Trochę kultury i ogólnego obycia
    nie zaszkodzi.

    Nie krytykuję prawdziwych dyslektyków - krytykuję śmierdzących leni.

    Moja opinia jest taka: ludzie nie umieją poprawnie pisać, bo nie czytają
    lub nie czytali w młodości. A to tylko o nich świadczy. Jak ktoś woli
    leżeć przed telewizorem z włączonym polsatem i wcinać chipsy to jego
    sprawa. Skutkuje to językowym kalectwem, co objawia się chociażby przez
    używanie "emotikonów". Jakoś nigdy nie były potrzebne, ale po co pisać
    co się czuje, jeżeli można postawić buźkę? Proteza w sam raz na erę sms-ów.

    Inna sprawa, że człowiek po czasie dopiero potrafi pojąć, że w życiu
    trzeba było nauczyć się tysięcy przeczy niepotrzebnych, aby przeczy
    potrzebne umieć dobrze. Po prostu, aby ćwiczyć umysł.

    Pozdrawiam
    Michał

    PS Przepraszam za ewentualny brak ogonków (starałem się wyłapać), ale
    nie mogę się przyzwyczaić do nowej klawiatury.