PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;) › Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
  • Data: 2007-07-13 21:21:56
    Temat: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 01:10:21 +0200, SomebodySpecial
    <s...@o...nospamers.pl>
    w <f76ci1$5bl$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > aa zmontował(a) wypociny ::

    > OMG....
    >
    > Dobra, doprecyzuję to.

    > JAKIM SPECJALISTĄ ?? Żeby SKOMPILOWAĆ KERNELA to trzeba być specjalistą
    > czy co ? W instrukcji instalacji Linuxa GENTOO kompiluje się kernela
    > samemu...

    No specjalistą. Przy kompilacji kernala trzeba podjąć szereg decyzji, po
    co nam ten kernel, jak będzie używany, na jakim sprzęcie i tak dalej.
    Oczywiście można skompilować go na popielniczkę, ale po co w takim razie
    go w ogóle kompilować, skoro można mieć z paczki.
    Jakbym się chciał onanizować kompilowaniem softu, to bym se *BSD
    zainstalował, a nie wybierał specjalnie taką dystrybucję Linuxa.
    Te paczkowate działają całkiem sprawnie dla usera - programisty.

    > No jak się potrafi sieć skonfigurować, ustawić server, naprawić
    > rozwalony system, grzebać w rejestrze (wiedzieć gdzie co w nim jest) i
    > modyfikować system, konfigurować IIS, sieć, routing (w podstawowym
    > zakresie) - to chyba już jest to jakaś znajomość...
    >
    > Ale nadal nie jest to żaden specjalista. Po prostu zwykły POWER USER.

    Po co Power User potrzebuje IISa?

    > Umiesz czytać ? napisałem "PODSTAWOWEJ" kofniguracji Apache i MySQL. To
    > znaczy instalacja, skonfigurowanie folderów, dodanie jakiś
    > VirtualHostów, instalacja i konfiguracja niektórych zmiennych
    > serverowych, PHP + rozszerzeń przez SSH. Myślę że to się chyba mieści w
    > opisie "PODSTAWOWEJ" znajomości ?

    Nie mieści. Podstawowa znajomość to taka, że jest sobie serwer WWW,
    nazywa się Apache, pliki konfiguracyjne leżą tu i tu, pliki do stron tam
    i tam, a serwer słucha na 80, ale jak się pogrzebie w plikach, to może
    słuchać gdziekolwiek.

    > OMG !! O czym ty mówisz !
    >
    > Czy PODSTAWOWA znajomość Photoshopa to znaczy że ktoś jest biegłym
    > grafikiem ? To że potrafi zmieniać rozmiar obrazka, optymalizować,
    > używać kilku filtrów, automatyzacji i wykonać podstawową obróbkę ma już
    > znaczyć że jest Profesjonalnym grafikiem ??

    Dla gościa z ulicy po takich operacjach wyjdzie coś, co wygląda jakby
    pies to wszamał, a potem wypluł.

    > 1. A co w tym dziwnego ? Może ktoś potrafi bez problemu dojść do każdego
    > miejsca w kodzie samodzielnie, bez zadawania żadnych pytań, patrząc
    > tylko jak on działa ?? Osoba o której mowa akurat potrafi.

    To macie mało skomplikowany kod w takim razie.

    > 2. Czy trzeba być projektantem żeby projektować duże systemy ? NIE.
    > Można być po prostu uzdolnionym w tym zakresie.

    I zrobić coś, co się posypie od pierwszego dotknięcia.
    Do projektowania systemu trzeba mieć sporo doświadczenia.
    A jak ktoś ma na tyle doświadczenia, że będzie projektował takie
    systemy, to nieszczególnie będzie sięchciał bawić w adminkę,
    kompilowanie kernela i grafikę. O fleszu zapomnieliście.

    > Czy znajomość SQLa na poziomie KWEREND które mają KILKANAŚCIE linii to
    > już programista od baz danych ???? O czym ty mówisz ?? Programista baz
    > danych to potrafi pisać całe PROGRAMY w języku bazodanowym...
    > Programista PHP zna tylko kwerendy.

    Do zrobienia bazy o wydajności Allegro przypuszczam, że trzeba nieźle
    wymiatać.

    > Szkoda strzępić na klawiatury - patrz wyżej.

    A skończy się na tym, że weźmiecie studenta za 3k brutto, z czego 1k
    będzie na umowę o pracę a reszta albo na zlecenia, albo pod stołem, ten
    student popracuje z pół roku a potem pójdzie pracować do normalniejszej
    firmy, a wy będziecie szukali następnego, który ma lepszego skilla
    reverse engineering, albo programowanie, żeby zrobić od nowa to co
    poprzedni.

    ja czyli jakub
    Revoke.