PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO... › Re: PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...
  • Data: 2002-05-01 12:32:20
    Temat: Re: PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie można demonizować-np we Francji ich tamtejsza Telekomunikacja (nie
    > pamiętam nazwy) jest firmą państwowa i ma się dobrze-w dodatku przejmuje
    > udziały w firmach zagranicznych (np w naszej telekomunie). Nie uważam by
    > co było państwowe uznawane były jako od razu skazane na klęskę-kwestią
    jest
    > tylko odpowiednie zarządzanie.
    Akurta w tym temacie jestem na bierzaco, wyniki francetelecom, sa zenujace i
    zawsze takie byly, a to ze przejmowala zagraniczne placowki, jest zwiazane z
    tym ze miala przyzwolenie rzadu(TPSA tez moglaby przejmowac ;)), ktorego
    TPSA
    nie miala. To ze jest firma panstowa, ma nastepujace skutki:
    -jest podatna na manipulacje polityczne
    -latwo ulega zwiazkom, co przy dobrej koniunkturze nie jest tragiczn e, ale
    przy
    pogorszeniu koniunktury to jest juz spory balast
    -niesamowity "sponoring" polityczny, nasz TPSA i FranceTelecom, caly czas
    go stosuja

    Acha i najwazniejsze France Teleceom byl monopolista i jest nim nadal. A ja
    opisywalem
    przypadki kiedy wchodzi do boju silna konkurencja. Po prostu dwa
    porownywalne zaklady
    panstwowy i prywatny, po pewny czasie wyjdzie, ze bez dotacji ten drugi
    nigdy nie bedzie
    lepszy (FranceTelecom mogl liczys na granty)

    Pozdr