PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgłoszenie - czy ja śnię, czy kogoś po.... ło ? › Re: Ogłoszenie - czy ja śnię, czy kogoś po.... ło ?
    From: tinta <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ogłoszenie - czy ja śnię, czy kogoś po.... ło ?
    Date: Wed, 16 Apr 2003 02:14:25 +0200
    Sender: t...@a...pl@62.233.159.34

    Generalnie się zgadzam, tyle tylko że nie zazdroszczę temu co to będzie
    poprawiał, bo klienci rzadko się uczą.
    Zazwyczaj odbywa się to w ten sposób że klient powprowadza sobie treść do
    bazy danych i chce tylko poprawek. Poprawiacz ( też nie zawsze od razu
    fachowiec) - budżet na poprawki jest niski ( a skoro ktoś wziął za cały
    system 500 zł to poprawiaczowi należy się conajwyżej połowa) wyrywa sobie
    włosy z głowy i próbuje poprawiać ( bo trzebaby to cholerstwo zrobić od
    nowa - i tu wracamy do punktu wyjścia), albo desperacko pisze coś od nowa (
    i slyszy że tamto stare było lepsze, bo sie Pan klient już przyzwyczaił).

    Sam się dałem nabrać kilka razy i by wyjść z twarzą dokładałem do interesu,
    teraz się po prostu za poprawki nie biorę.
    Wracając do tematu phpnuke ( prowadzę polską strone phpnuke) - nie nadaje
    się on do zastosowań komercyjnych. Owszem kod jest prosty, pomocy sporo,
    ale zazwyczaj wymaga przerycia kilometrów kodu by go zaadaptować, jest mało
    miły dla serwera przy kilkunastu użytkownikch online jednocześnie, otwarty
    kod stanowi raj dla hackerów ( sa tony przepisów na zhackowanie nuka w
    sieci), oraz poprawki bezpieczeństwa, które albo są niekompatybilne z
    poczynionymi wcześniej zmianami, albo są po prostu dołączane do nowszych
    wersji systemu - który jest już całkiem niekompatybilny z poczynionymi
    wcześniej modyfukacjami. Do tego dochodzi bardzo kontrowersyjne zatrzeżenie
    "autora" phpnuke o konieczności pozostawiania orygilnalnego footera z
    informacją na jakim systemie itd, itp.
    Razem daje nam to mieszankę dość niebezpieczną i nie do końca sensowną.
    Oczywiście istnieją znacznie lepsze systemy tego typu niż phpnuke, lecz
    pozostaje ciągle temat modyfikacji, bezpieczeństwa oraz kompatybilności
    nowszych wersji.

    Jedynym sensownym wyjściem, najlepszym zarówno dla klienta jak i programisty
    jest napisanie całego systemu ( lub użycie gotowego, napisanego wcześniej
    softu) za rozsądne pieniądze. Szkoda tylko że klienci są najczęsciej
    nieświadomi tarapatów w jakie się pakują.
    Cała nadzieja że roboty się podejmie ktoś kto poluje na dzieło do portfolio.

    Profesjolaliści jeśli chodzi o www mają dziś niełatwe życie - mordercza
    konkurencja 12 latków ze skrakowanym front płaczem, lub trialowym hot
    dogiem, po pierwsze z konieczności zamortyzowania zakupionego legalnie
    oprogramowania, po drugie coraz częściej trafiaja na klientów "po
    przejściach"( z 12 latkami).
    Dlatego też od pewnego czasu daje się zauważyć migracja klientów w stronę
    duzych agencji ( kogo na to stać) - które dają gwarancję sensownie
    zrobionej strony.

    Uff :)
    (mam nadzieję że nikogo nie uraziłem, jeśli tak nie było to moim zamiarem)