PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa czyje rece nalezy przeslac gratulacje... › Re: Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...
    Date: Thu, 8 Jul 2004 22:35:46 +0200

    > Tez jestem zawodowym informatykiem i to od wielu lat. Ale rozumiem po
    > prostu "szarych" userow pewnych technologii. Pewnie nie bardzo Cie
    > obchodzi, ilo-bitowy procesor steruje funkcjami Twojego magnetowidu.
    > A dla czego uwazasz, ze "szarego" usera grupy p.p.o. powinno obchodzic
    > jakies tam kodowanie?
    Oki, nie interesuje mnie co się dzieje w środku, jki jest mechanizm. Ale
    potrafię doczytać że np. kasety firmy X będą pracować dobrze, a firmy Y nie,
    że jak mam benzyniaka to na ropie on nie pojedzie i musze stanać do
    odpowiedniego dystrybutora

    > To jest technika - i to wcale nie trywialna. Jesli nie wierzysz, sprobuj
    > wytlumaczyc laikowi, dlaczego jak jest zle kodowanie, to moga byc
    > krzaczki. Wytlumaczyc tak, zeby rozumial - dlaczego?, a nie tylko widzial.
    Wytłumacz dziecku, ze jak nauczy się literek to jak później te literki można
    poskładać w wyrazy. że jak pozna cyferki, to później będzie mogło zrobić
    kilka magicznych sztuczek z nimi i np. dodawać, mnożyć...
    sytuacja jest analogiczna. Trzeba czasem zacząć nauke od alfabetu. A że jest
    to trudne... kiedys ludziom się wydawało że przesyłanie głosu po drucie to
    czarcia magia. I teraz jakoś wszyscy to wiedzą, chociaż mało kto wie że an
    czym polega przepływ prądu w przewodniku, a że w tym sa jeszcze
    półprzewodniki, nadprzewodniki.... a dlaczego w telewizorni masz pale,
    secale i inne duperale? kilka lat temu trochę problemów z tym było.
    W sumie co do pliterek rozwiazania są na chwilę obecną tak naprawdę dwa.
    Odrzucam nie używanie (bo ascii, wszystkie tablice etc). Albo dalej będzie
    spór, która strona jest obowiązująca (oby nie 1250, bo jej nie lubię), albo
    wszyscy przyjmą że używamy tylko takiej a nie innej.
    Albo w większości przypadków ktoś zrobi odpowiednie konwersje. To daję pod
    rozwagę kolegom moderatorom.

    > A poniewaz p.p.o. jest szczegolnie czesto wykorzystywana przez
    > nie-informatykow, i to w bardzo waznym celu, ustawianie tutaj
    > niezrozumialych dla nich barier spowoduje zawsze protest.

    > I nie tlumacz mi jeszcze raz, dla czego kodowanie itd.
    > Na prawde rozumiem.
    > Wytlumacz to natomiast gosciowi, ktory nie zobaczyl idealnej dla
    > siebie oferty pracy przy zbiorze truskawek. Nie zrozumie i tak.
    ponieważ pracodawca oferty nie wysłał? ponieważ z jakiegoś powodu ta oferta
    nie została opublikowana? ten sam problem ma pracodawca, bo nie wysłał
    oferty czyli nie ma ogłoszenia na które może mu ktoś odpowiedzieć? po to są
    te zasady.

    > Teraz komputer moze miec kazdy.
    > A technologia jest dla ludzi, a nie odwrotnie.
    samochód też. Ale nie oznacza to, ze każdy będzie kierowcą. Jak nie poznasz
    przynajmniej podstawowych zasad poruszania się danym sprzętem, to go nie
    ruszysz

    > PiotrG

    gromax