PracaGrupypl.praca.dyskusjeMPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków › Re: MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków
  • Data: 2006-07-26 16:45:50
    Temat: Re: MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 26 Jul 2006 18:29:05 +0200, "Strange" <s...@i...pl>
    wklepał(-a):

    >Śmiem twierdzić, że jesteś w błędzie.
    >Z autopsji wiem, że nawet takie systemy piszą studenci
    >od 3 roku informatyki wzwyż.Pomijam tu oczywiście kwestię
    >nadzoru, sprawdzania poprawności kodu itd.Do samego
    >klepania zatrudnia się właśnie studentów, którzy dostają
    >zadanie napisania "odtąd dotąd", żeby działało.
    >Później ktoś "mądrzejszy" ewentualnie poprawia, żeby działało
    >naprawdę.
    >Taka trochę dziwna polityka, ale praktykowana przynajmniej
    >w dwóch dużych firmach programistycznych ;)

    A powiedz - gdzie znajdziesz N dobrych programistów języka X, którzy *dobrze*
    znają się na jakimś specjalistycznym zagadnieniu (bankowość, sterowanie linią
    produkcyjną, obsługa funduszu inwestycyjnego itp.)? Takich ludzi jest bardzo
    mało, a więcej jest takich, którzy posiadają wiedzę merytoryczną i również
    techniczną, ale nie w takim stopniu, żeby siedzieć i pisać całą aplikację.
    Pomijając już fakt, że byłoby to marnowanie ich wiedzy.

    No i zastanów się, ile takiemu "człowiekowi-orkiestrze" (np. finansista,
    programista, tester i coś tam jeszcze w jednym) trzeba byłoby zapłacić... :) I
    co by się stało, gdyby taki osobnik zdecydował się zmienić pracę - wtedy zabiera
    ze sobą cały know-how, nie tylko wiedzę merytoryczną z danej branży.