PracaGrupypl.praca.dyskusjeKasa › Re: Kasa
  • Data: 2006-09-26 06:08:50
    Temat: Re: Kasa
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Stefaniak wrote:

    > Ponieważ dyskusja jest o porównaniu gospodarki Polski i UK, to trzeba się
    > zastanowić, skąd się biorą kursy walut. Jak to jest że funt kosztuje 7PLN a
    > nie 2PLN
    >
    > Nie wiem dokładnie, skąd się takie a nie inne kursy walut biorą, wedle różnych
    > poglądów jest to niewidzialna ręka rynku albo spisek międzynarodowej
    > finansjery - dyskusja na ten temat tutaj miałaby taki sam sens jak czy światło
    > jest falą czy cząstką

    ???

    Kursy walut sa ksztaltowane tak jak ceny towaru, poprzez podaz i popyt
    na dana walute na rynku swiatowym. Boli mnie widziec, jak ktos gada w
    tym kontekscie o teoriach spiskowych, falach i czastkach, wiec odwazajac
    sie na off topic wyjasnie.

    Ludzie chca miec dana walute m.in. w celu dokonywania w niej transakcji.
    To, ile ludzi, jak bardzo i w jakich ilosciach potrzebuje danej waluty
    dla dokonywania w niej transakcji, zalezy od stanu gospodarki, w ktorej
    sie uzywa tej waluty - PKB, "nasycenia biznesem" itp. I sadze, ze to juz
    wyjasnia roznice w kursie funta i PLN.

    Drugim powodem popytu na walute jest spekulacja na rynkach finansowych,
    ale w przypadku PL i UK spekulacja moze odpowiadac za groszowe wahania -
    natomiast ta kilkukrotna roznica w kursie jest spowodowana glownie
    stanem gospodarki.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl