PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaki ZUS › Re: Jaki ZUS
  • Data: 2008-08-15 16:10:41
    Temat: Re: Jaki ZUS
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pieknego dnia 15 Aug 2008 17:00:11 +0200, Wojciech Bancer

    >Ale tutaj nikt nie nakładał na Ciebie *obowiązku*.
    >A w przypadku podatków to TY masz obowiązek.

    Tu też nie masz obowiązku - masz CO NAJWYŻEJ odpowiedzialność (z KKS -
    kasa do odzyskania z regresu NAWET gdyby to nie winnego US ograbił).

    A w przypakru makr - nie mój obowiązek, ale moja odpowiedzialność za
    wyniki, które pokazuję :P

    I nie wiem, czy wolę zwalić deklarację VATowską, czy posłać raport
    wyciągnięty/obrobiony z pomocą zwalonego makra, na giełdę.

    >Zwyczajnie to księgowość programisty to średnio-przeciętnie 2-3h
    >miesięcznie.
    > I nie przesadzajmy z tym gąszczem przepisów.

    To czas start.

    1. Kiedy samochód sprzedajemy ze stawką ZW?
    2. Jaka jest minimalna (o którą może walczyć w sądzie pracy pracownik)
    kwota diet do Francji?
    3. Czy osoba prowadząca DG posiadająca jedną akcję firmy
    zarejestrowanej na Hawajach może pojechać tam na delegację na walne
    zgromadzenie? Jak to zaksięgować? Czy może wszystkie
    dokumenty/fakturki/bilety może wsadzić sobie w buty?
    4. Wystawiasz (ogromną) fakturę korygującą 29 sierpnia i wysyłasz
    listem poleconym.
    I teraz różne warianty i podwarianty
    a) faktura jest zwiększająca
    - nie dostajesz potwierdzenia do końca roku
    - dostajesz potwierdzenie 6 października 2008
    b) faktura jest zmniejszająca
    - nie dostajesz potwierdzenia do końca roku
    - dostajesz potwierdzenie 6 października 2008
    Jak to księgujesz, w deklaracjach za który miesiąc ujmujesz?
    Dla ułatwienia dodam, że różne US różnie to interpretują - jak nie
    masz czasu na zadanie oficjalnego zapytania i otrzymania na nie
    odpowiedzi, to jak zabezpieczasz się tymczasowo, żeby nie czepili się
    i nie karali?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded