PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaki ZUS › Re: Jaki ZUS
  • Data: 2008-08-15 18:07:18
    Temat: Re: Jaki ZUS
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2008-08-15, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    [...]

    > Jeżeli coś ma osobowość, a nie prawną - to podlega tutaj.
    > A spółdzielnia ma osobowość prawną jak najbardziej.

    Fakt. Pomyliło mi się ze stowarzyszeniem.

    > Osoba fizyczna to prawne określenie człowieka w prawie cywilnym, od
    > chwili urodzenia do chwili śmierci, w odróżnieniu od osób prawnych.
    >
    > Osobowości prawnej nie mają SC, spółki osobowe, stowarzyszenia czy
    > organ władzy państwowej.

    Ale definicję jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości
    prawnej nijak mi nie podpada pod osobę fizyczną i jej działalność.

    Że się podeprę: o osobach fizycznych mówi Dział I k.c. a o osobach
    prawnych (i jednostkach organizacyjnych nie posiadających zdolności
    prawnej) mówi rozdział II k.c.

    A rozróżnienie jest też na etapie definicji przedsiębiorcy.

    A szczegółowo: Art. 43 (1), 33 oraz 33(1).

    Masz gdzieś jakikolwiek przepis, z którego wynika, że jedn.
    organizacyjna nie posiadająca os. prawnej, to też os. fizyczna?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl