PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka różnica między 1/4 a cały etat › Re: Jaka różnica między 1/4 a cały etat
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaka różnica między 1/4 a cały etat
    Date: Thu, 28 Jul 2005 00:37:06 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs6.idea.pl

    maja napisał(a):
    > Witam chciałbym zapytać jaka jest różnica w zatrudnieniu na 1/4 lub całym
    > etacie pracy, tzn pracodawca po kilku latach zatrudnienia na czarno
    > postanowił mnie wreszcie zarejestrować ale tylko na 1/4 mimo mojej pracy na
    > conajmniej półtora. Zastanawiam się czy to się wogóle do czegoś liczy. On
    > oczywiście przekonuje mnie że tak że będę mieć tak samo wszystkie
    > świadczenia jak ci co na cały czy to prawda?

    Skoro przez kilka lat pracy na czarno miałaś płacone wszystko tak jak
    się umówiliście, to nie widać powodu, dla którego miałoby się to zmienić
    po podpisaniu umowy na 1/4 etatu. Widocznie pracodawca uznał, że
    należy choć w taki minimalny sposób zalegalizować Twoją obecność w
    przedsiębiorstwie, stąd ta umowa. Prawdopodobnie w umowie będzie 1/4
    kwoty minimalnego wynagrodzenia, od którego odprowadzana będzie składka
    ZUS i podatek. Jak sądzę, pieniądze "do ręki" będziesz dostawać tak jak
    obecnie.

    A liczy się to do emerytury, ale będzie tego naprawdę niewiele, choć
    więcej niż przy pracy w 100% na czarno. (*)

    (*) Brak opłacania składek na ZUS jest moim zdaniem zaletą, odkładaj co
    miesiąc kwotę, którą normalnie miałabyś płaconą na ZUS, a na emeryturze
    będziesz miała się lepiej niż ZUSowcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz