PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac? › Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
  • Data: 2005-01-21 09:46:44
    Temat: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kyniu napisał(a):

    > Z bardzo prostego powodu - skoro inni moga to i ja chce miec zapewniona
    > taka oslone.

    Tak jest. Skoro gdzie indziej jest sytuacja patologiczna to nalezy ją
    rozszerzać. Brawo.
    I oczywiscie nie bedziesz miał pretensji kiedy np dostawcy prądu w
    ramach "zapewnania sobie osłony" założą korporację i ustalą sobie cene
    prądu 10 razy większa niż obecnie? No skoro inni mogą...?

    > Ze pracodawcy wola zatrudnic trzech mierniakow, miec non stop problemy, zyc
    > w blogim, wynikajacym z ignorancji przeswiadczeniu ze dane jego firmy sa
    > bezpieczne i kierowac sie jedynie kryterium ceny.
    >
    > Owszem pojawiaja sie przyklady firm ktore specjalistow zatrudniaja, ale
    > zobacz ze sa to firmy z branzy - ilu adminow sa w stanie wchlonac firmy
    > programistyczne?? Rynek tworza klienci spoza branzy a oni patrza na
    > informatykow przez pryzmat kosztow bo nikt ich nie nauczyl ze trzeba
    > patrzec na inne aspekty.

    No a ty chcesz zapewnić - wprowadzając stawki minimalne i korporację -
    żeby zarówno ten kiepski jaki i ten dobry zarabiali niezłą kasę. Gdzie
    tu sens? Nie chcesz chyba nam wmówić, że wszyscy absolwenci informatyki
    posiadają tę samą wiedzę i poziom umiejętności? PRL jak żywy.
    Klienci prędzej czy później sami sie nauczą, że cena to nie jest jedyne
    kryterium jakie należy brać pod uwagę. Rozwiązania administracyjne to
    żadne wyjście a tylko dodatkowa okazja do wręczania łapówek.
    Nie rozumiem czego się boisz?

    > Nie jestem hipokryta - niech i inni maja swoje korporacje jak rzemieslnicy
    > w niemczech.

    Jasne. Piekarze niech sobie ustalą ceny chleba tak jak im się zechce.
    Korporacja zgarmistrzów ustali, że należy miec 20 lat doświadczenia,
    naprawiać zegarki od trzech pokoleń i żadać nie mniej niż 1000 zł za
    wymianę baterii. Firmy komputerowe niech sie umówią w ramach korporacji,
    że cena peceta nie może spaść poniżej 5000 złotych. I tak wszyscy. Stać
    cię żeby płacić ceny z sufitu?
    Weź zastanów się czasem co piszesz.

    P. Kręglicki