PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo kiedy mozna wypowiedziec umowe o prace ??? › Re: Do kiedy mozna wypowiedziec umowe o prace ???
  • Data: 2005-03-23 09:19:05
    Temat: Re: Do kiedy mozna wypowiedziec umowe o prace ???
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert @onet.pl>" <robert<cut> napisał w wiadomości
    news:d1qdfj$l99$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Witam
    >
    > Jestem zatrudniony na czas nieokreslony z okresem wypowiedzenia wg kodeksu
    > pracy (czyli dla mojego czasu pracy jest to 1 mies.)
    >
    > I teraz pytanie:
    > Do ktorego dnia miesiaca moge zlozyc wypowiedzenie tak abym pracowal tylko
    > nastepny miesiac kalendarzowy ??
    > Z tego co mi wiadomo jest to ostatni dzien miesiaca (wg kodeksu pracy) ale
    > slyszalem rowniez ze w przypadku miesiaca ktory ma 31 dni, zlozenie
    > wypowiedzenia dokladnie 31 rownoznaczne jest (z niewiadomych mi przyczyn)
    ze
    > zlozeniem go tak jakby pierwszego dnia nastepnego mies. co oczywiscie
    > wydluza okres pracy o 1 pelny miesiac.
    >
    > Jesli firma ma mozliwosc zrobienia takiego numeru to w oparciu o jaki
    > przepis/paragraf ???
    >
    > Robert

    Akurat Kodeks Pracy znam (nie chwaąc się ) bardzo dobrze i...

    Absolutna totalna bzdura nie ma takiego przepisu - możesz składać spokojnie
    OSTATNIEGO DNIA MIESIĄCA (tak mówi Kodeks Pracy) niezależnie od ilości dni w
    miesiącu.

    Nalezy jednak pamiętać, że liczy się czas DORĘCZENIA wypowiedzenia (a nie
    wysłania go) - znaczy się albo dajesz wypowiedzenie szefowi a on je
    podpisuje wraz z datą, albo gdziekolwiek (w sekretariacie, biurze podawczym)
    jako normalne pismo przychodzące tylko KONIECZNIE potrzebna jest data.

    Wszelkie podpowiedzi, że bezpieczniej jest złożyć 30-go 28-go czy któregoś
    tam NIE MAJĄ RACJI BYTU (aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie aby tak
    zrobić)

    Aha - jeszcze jedno - kiedy składasz wypowiedzenie musisz być w pracy, tzn
    nie możesz być ani na urlopie ani na zwolnieniu.

    pzdr

    Kot