PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego wynagrodzenia sa tajne? › Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    From: "PiOtReK" <p...@...stopce.postu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Date: Sun, 27 Aug 2006 08:41:35 +0200

    Laris <o...@p...onet.pl> rzekł(a):

    > Jestem za. Ostatnio skladalem papiery do pewnej firmy. Po paru dniach
    > zadzwonila babka, ze chce sie spotkac. Szczegolow nie chciala zdradzac, wiec
    > sie nie dopytywalem. Na rozmowie wszystko mialo sie okazac. Bylem,
    > porozmawialem i jakie bylo moje zdziwienie, gdy Pani podziekowala za rozmowe i
    > ........... powiedziala, ze dalsze szczegoly na kolejnej rozmowie (jak
    > zadzwoni). Jak nie zadzwoni do piatku, to mozna uznac sprawe za zamknieta.
    > Zero informacji o wynagrodzeniach, premiach. Przejechalem 30 km w jedna strone
> [...]

    Ale to jest praktyka wiekszosci pracodawcow.
    Ja mieszkam 100 km od W-wy i czesto dzwonia i zapraszaja na rozmowy.
    Gdy prosze o kilka słów na temat charakteru pracy na ogól nikt o niczm nie chce
    rozmawiać, ponieważ trzeba się spotkać i wszystkie informacvje w tym momencie sa
    "top secret".
    A na spotkaniu? Pan zazwyczaj wyjmuje magiczną listę i zapisuje ile chcę, po
    czym odpowiada w podobnym stylu że jak nie zadzwoni to znaczy że nie nie
    załapałem się. Ciągnie taki buc człowieka 200 km aby zapytać się ile chce...
    Taka jest teraz sytuacja na rynku, gdzie kompletnie nie szanuje się kandydata do
    pracy, bo ma się 1000 innych, którzy sprzedadzą się za mniejszą kasę.
    I co ciekawe. Nie ma nikt skrupułów. Dostają CV, widzą skąd kto jest, co robił,
    jakie ma doświadczenie... ale co tam. Kiedyś zadzwoniła pani z miasta oddalonego
    o 200 km z dyspozycją (to nie była nawet prośba) przyjazdu na miejsce w celu
    wypełnienia kwestionariusza, bez możliwości zrobienia tego np drogą
    elektroniczną. Gdy się zapytałęm czy po sam kwestionariusz mam jechać 200 km,
    powiedziała, że to moja sprawa...
    Człowiek musi wykazać maksimum zainteresowania, poniesc nie raz znaczne koszty,
    w koncu trzeba miec kase aby szukac pracy :-))). A ze strony wiekszości
    pracodawców nawet po całej procedurze rekrutacyjnej nie ma najmniejszego e-maila
    czy info w stylu 'dziękujemy panu za zainteresowanie, ale... '.
    Owszem są firmy na poziomie. Ale one są w mniejszości.

    --
    pozdrawiam,
    Piotr