PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy warto uczyć się Delphi? › Re: Czy warto uczyć się Delphi?
    From: "Paweł Schmidt" <a...@n...neurosoft.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy warto uczyć się Delphi?
    Date: Wed, 12 Feb 2003 21:46:46 +0100

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b2da1e$6o2$1@inews.gazeta.pl...
    > k...@g...pl napisał(a):
    >

    > Jeśli opanujesz Delphi, to masz dwie możliwości:
    >
    > 1. Sam będziesz pisał programy w Delphi, sprzedawał i zarabiał.
    > 2. Znajdziesz zatrudnienie w firmie, gdzie tworzą oprogramowanie w Delphi,
    > ale nie znajdziesz zatrudnienia, gdzie nie tworzą oprogramowanie w Delphi.
    >
    > ad 1) Szybko się zorientujesz, że napisanie programu to pestka w
    porównaniu
    > jego sprzedawaniem za opłacalne pieniądze.

    Święta prawda.

    > ad 2) Nie słyszałem o jakichś dużych projektach tworzonych w Delphi. Nie
    > zetknąłem się z ogłoszeniem "szukamy programisty w Delphi". Jeśli już, to
    > jako jeden z wielu wymogów. Nawet jak znajdziesz zatrudnienie, to będziesz
    > miał duży kłopot jak firma padnie lub zmieni narzędzia.

    Hmm, mam w newsach praca.oferowana zamarkowanych około 30 tego typu ogłoszeń
    za ostatnie kilka miesięcy. Poza tym pracuję w firmie, gdzie jedną z
    platform developerskich jest Delphi. Projekt nad którym pracuje trwa już od
    ponad 4 lat , ponad 150 tys linii kodu oraz ponad 100 wdrożeń w kraju i na
    świecie. Polecam również grupy dyskusyjne pl.comp.lang.delphi - można
    poczytać często między wierszami nad jakimi projektami ludzie pracują.
    Interesujące są też informacje na stronach Borland Support Center i
    pokrewnych.
    Dodatkowo znając delphi można:
    - łatwo programować pod platforme Linux -> patrz Kylix
    - łątwo przesiąść się przy odrobinie wysiłku na JBuildera lub CBuildera - na
    tym ostanim też powstało kilka fajnych projektów, m. in. jeden z wiekszych w
    Polsce systemów fiskalnych.
    Reasumując - polecam na początek, jednak w dalszej perspektywie
    zainteresowania trzeba rozszerzyć - XML, SOAP Delphi również wspiera, więc
    można pokusić się o budowę naprawde dużych systemów.

    P.