PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy warto mowic ? › Re: Czy warto mowic ?
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy warto mowic ?
    Date: Wed, 26 Apr 2006 13:26:46 +0200
    <e2a9tk$l2a$1@news.dialog.net.pl> <e2ab34$m9c$1@news.dialog.net.pl>
    <e2he69$nos$1@inews.gazeta.pl> <LwX2g.16228$JZ1.618258@news.xtra.co.nz>
    <6...@4...com>
    <EMe3g.16547$JZ1.628386@news.xtra.co.nz>

    On Tue, 25 Apr 2006 13:17:12 +1200, Immona wrote:

    >Tak. Tylko ze mnie czasem bulwersuja proporcje zaradnosci przeznaczanej
    >na kupowanie taniej a tej przeznaczanej na zarabianie wiecej :)

    Też się nad tym zastawiałem i dalej zastanawiam. Przebojowość
    niektórych niknie w oczach, gdy muszą się nią wykazać by "pójść w
    górę". Po osiągnięciu pewnego poziomu (stała praca, wynajęta chatka,
    samochód) ludzie po prostu dają se luz. Zamiast poszukać pracy zgodnej
    z zamiłowaniami i wykształceniem tkwią latami na tym samym etacie i
    chatce. Ale to się tyczy nie tylko Polaków, ale i innych narodowości.

> [...]
    >bardziej idealnym panstwie - gdy ta kasa jest dobrze wydawana.
    >
    >Zasadniczo chodzi mi jednak o to, ze pozwolenie na wolny rynek pozwala
    >na taki wzrost podatkow sciaganych z tego rynku (dzieki rozwojowi rynku,
    >a nie wzrostowi podatkow), ze po wydaniu na to, na co nalezy wydawac
    >podatki (wojsko i policja, drogi, nauka itp.) mozna jeszcze cos wydac na
    >pomoc socjalna nie nadszarpujac wlasciwego poziomu tych pierwszorzednych
    >wydatkow panstwa. Natomiast gdy wydatki na socjal sa dokonywane w
    >warunkach niedostatku kasy na "pierwszorzedne wydatki panstwa", to jest

    Tak, tylko że pieniądze które przechodzą przez łapska urzędników są w
    zbyt dużej części marnowane. Wniosek z tego taki, że powinni jak
    najmniej dostawać. Poza tym idea progów podatkowych też jest debilna -
    nawet ci biedniejsi stwierdzają że nie warto pracować więcej, bo
    wówczas więcej rząd im zabierze. Czasem przybiera to skrajną postać -
    pamiętam jak pewna imigrantka w UK stwierdziła, że ona nie chce
    pracować więcej niż kilkanaście godzin tygodniowo, bo w poprzednim
    okresie rozliczeniowym zarobiła więcej niż kwota wolna od podatku i
    dlatego odciągnięto jej od pensji podatek i ubezp. społeczne!
    Mnie też powoli zaczyna szlag trafiać, bo podatki bezpośrednie
    przekraczają już ponad 15% moich przychodów, a to staje się coraz
    bardziej irytujące i będę musiał coś z tym zrobić.

    --
    pozdrawiam
    Bremse