PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mozna startowac na stanowisko kierownicze › Re: Czy mozna startowac na stanowisko kierownicze
    From: "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy mozna startowac na stanowisko kierownicze
    Date: Tue, 05 May 2009 18:04:39 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    Krasnal z Krakowa:

    > Jeżeli wiara w to co napisałes pozwala ci spokojnie robić to co robisz, to
    > trzymaj tak dalej.
    >
    > andreas

    Czyżby udało ci się załapać na karuzelę matołów? Jeśli tak to szczerze gratuluję.

    Niestety, to co napisałem powyżej nie ma związku z WIARĄ, bardziej z WIEDZĄ.
    Wystarczy sięgnąć po raporty UE na temat innowacyjności gospodarek, w których
    Polska niezmiennie ląduje na mało zaszczytnym ostatnim, albo po ostatnim
    rozszerzeniu, na ostatnich miejscach. Autorzy powód takiego stanu rzeczy widzą w
    bardzo niskich kompetencjach kadry zarządzającej w Polsce. Nawet to, że w
    konkursach na stanowiska kierownicze wymaga się doświadczenia, źle świadczy o
    inteligencji i profesjonalizmie tych którzy takie kryterium formułują, czyli
    kadr menażerskich w Polsce. Taki wymóg byłby normalny we Francji, Niemczech i
    innych krajach o rozwiniętej gospodarce, ale nie w Polsce, która doświadczyła w
    czasach PRL-u negatywnej selekcji na stanowiskach kierowniczych pod każdym, nie
    tylko profesjonalnym także moralnym względem. I ta negatywna selekcja jest w
    dalszym ciągu powielana - dlatego też napisałem o karuzeli miernot.
    Czy jest szansa, że karuzela matołów po jakimś czasie przemieni się w karuzelę
    orłów? Moim zdaniem tak, są już tego pierwsze nieśmiałe oznaki. Ale potrzeba na
    to co najmniej dwóch pokoleń. Poniżej cytat z pewnego raportu:

    "...Z wcześniejszych badań DORIES ARIA, przeprowadzanych w latach 1996-2000 na
    próbie 15 polskich przedsiębiorstw, kupowanych i restrukturyzowanych przez
    kapitał zachodni wynika, iż dysponowały one w pierwszej fazie ocenami
    pozytywnymi zaledwie w granicach średnio 20-30%. Oznacza to, iż 70% badanej
    kadry kierowniczej otrzymało oceny poniżej poziomu wymaganego. Jaka mogła być
    więc wcześniejsza skuteczność rynkowa takich przedsiębiorstw? Powtarzane
    programy AC w kolejnych fazach procesów restrukturyzacyjnych w tych samych
    organizacjach, wyniki te znacznie poprawiały. I co ciekawe, rosnący poziom
    kompetencji menedżerskich korelował z coraz lepszą pozycją rynkową badanej
    instytucji."

    Ze swej stromy dodam, że po wymianie kadry menedżerskiej, niektóre z badanych
    przedsiębiorstw poprawiły swoje wyniki o 150%.
    Krasnal z Krakowa