PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
  • Data: 2003-08-15 19:53:02
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:bhj6qr$qll$1@news.onet.pl...

    > Chyba mylisz przyczyny ze skutkami.
    > Nie pisz "na tyle zliberalizowana" co "na tyle skorumpowana" i bedzie
    > latwiej.
    > Dlaczego to wszystko o czym piszesz jest mozliwe? Bo mamy duzo panstwa w
    > gospodarce - panstwa chcacego jak najwiecej kontrolowac. Za duzo
    urzednikow,
    > pozwolen, koncesji, zle prawo. No i tutaj moge wymienic to co Ty piszesz.

    Jeśli myślisz, że korupcja istnieje tylko w urzędach - jesteś w błędzie. W
    tej chwili, aby sprzedać coś do średniej lub dużej firmy (tam, gdzie decyzji
    nie podejmuje bezpośrednio właściciel ale osoba delegowana) też musisz dać
    łapówkę. Nie we wszystkich firmach, lecz w bardzo dużej ilości.
    Co do koncecji, pozwoleń itd. to faktycznie jest to jedno, wielkie bagno.

    > Tylko zapytaj sie dlaczego?
    > Ja uwazam, ze jest to efektem tego, ze ogolnie Polacy zyja dalej mentalnie
    > dawnym ustroju i uwazaja, ze to Panstwo powinno zapewnic prace, a w razie
    > czego opieke. To skutkuje tym, ze wiekszosc jest przeciwko zamykaniu
    > nierentownych kopaln i za dotowaniem wszystkiego czego sie da (i glosno
    > krzyczy).

    Krzyczy ponieważ wiekszość to wtórni analfabeci, rozumujący jak przedszkone
    dzieci - pieniądze biorą się z powietrza. Na dodatek ludzie owi uważają
    siebie za znawców ekonomii, polityki. "Bo to wszystko to, panie, wina Żydów
    i Balcerowicza".

    [ciach o zasiłkach]
    SLD parę miesięcy temu, poprzez złotoustego Kołodkę proponowało obcięcie
    części wydatków socjalnych. UP, PSL i Samoobrona zaczeła protestować.
    Problem polega na tym, że żadna partia, nie mająca większości w sejmie, nie
    zdecyduje się na cięcie tych wydatków.

    >Komu daje po dupie? MALYM przedsiebiorstwom, ktore zapewniaja najwiecej
    > miejsc pracy. Duze firmy stac na dobrych doradcow i prawnikow. Podatki
    placa
    > gdzie indziej.
    > Jednym slowem - trzeba znalezc partie, ktora zlikwidowalaby to co sie
    > dzieje.

    Problem polega na tym, że takich partii nie ma. Nie oszukujmy się. SLD to
    zwykłe towarzystwo wzajemnej adoracji, dążące do utrzymania się przy
    korycie. Podobnie UP,PSL, Samoobrona. PiS ze swoimi wiecznie krzyczącymi
    braćmi Kaczyńskimi też jest śmieszne. Kolesie z PO już dawno pokazali co
    potrafią. LPR zrobiłaby z Polski katalicką wersję Arabii Saudyjskiej.
    Dodatkowo dochodzi problem organizacji. Co z tego, że wszyscy potrafią
    określić co należy zmienić a nie wiedzą w jaki sposób tego dokonać. Typowe
    polskie ględzenie przy wódeczce. Czegóż to nasi rodacy nie potrafią wtedy
    zrobić!Skaczą lepiej od Małysza, operują lepiej od Religi, na zarządzaniu
    znają się lepiej niż prezesi firm. Dorzuć do tego jeszcze typowy w Polsce
    pesymizm, hurraoptymizm,niechęć do nauki, zawiść do lepszych od siebie.
    Będziesz miał Polskę i Polaków.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki