PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
  • Data: 2003-08-15 20:30:16
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dorotka" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bhjbht$hsb$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Dlatego wlasnie, ze kolesie na gorze mysla tak jak ty to taki tlok na tym
    > forum. Podobnie mozna mowic: po co nam polskie firmy skoro wolimy nie miec
    > monopolu. Kazdy kraj dba o to, zeby w jego kraju sie produkowalo a nie
    > kupowalo od innych gotowe rzeczy.
    >
    > A..chinskich rzeczy tak a propos jest bardzo duzo, trafiles w dyche.

    Droga Dorotko,
    Po pierwsze: cytuj chociaż adres osoby której wypowiedź komentujesz.To
    ułatwia dyskusję.
    Po drugie: w przypadku produktów w których wytworzeniu dużą rolę odgrywają
    koszty pensji pracownika, należy się spodziewać, że produkcja zostanie
    przeniesiona na Daleki Wschód. Tam robotnik szyjący 10000 par dżinsów
    miesięcznie kosztuje 25$ - 50. W Polsce 400 - 500$. Różnica znaczna, prawda?
    Po trzecie: nie bawi mnie dyskusja z osobami, które twierdzą, że świat chce
    zrobić z Polski tylko rynek zbytu. Znając życie, to nie pomylę się, jak
    powiem, że Mercedes albo BMW wolałby sprzedawać w Polsce 50 tys swoich
    samochodów zamiast 5 tys.Do tego potrzebna jest sprawnie funkcjonująca
    gospodarka. Ale nikt za nas tego nie zrobi. Bruksela nie wyda NATO rozkazu,
    aby przywróciło porządek w Polsce.
    Po czwarte: przestało mnie już bawić słuchanie moich rodaków zwalających
    winę na Żydów, masonów, UE, Niemców, cyklistów,UFO i inne klęski żywiołowe.
    Jak się coś nie podoba to należy dążyć do tego aby to zmienić. Wszyscy plują
    na TPSA a nie widziałem masowych demonstracji wściekłych konsumentów,
    żądających demonopolizacji tego rynku.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki