PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV - język obcy › Re: CV - język obcy
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV - język obcy
    Date: Fri, 15 Sep 2006 17:01:22 +0200

    zalinka wrote:
> [...]
    > tylko biernie.
    > ja np rozumiem bardzo dobrze j. flamandzki, a w zyciu nie wpisalabym sobie
    > go do cv! dla mnie osobiscie znajomosc jezyka to rozwniez umiejetnosc
    > czynnego poslugiwania sie nim. posiadanie certyfikatow, o ktorych ktos
    > wspomnial, oczywiscie nie jest jednoznaczne z dobra znajomoscia jezyka - ale
    > ktos kto ma taki certyfikat musial na egzaminie rozmawiac i zostal za to
    > oceniony!
    > moim zdaniem powinno w cv oceniac swoje umiejetnosci wg europejskiego

    of-cambridge-efl-exams.htm

    > wtedy nie ma problemu. cerertyfikat jednak o czyms swiadczy, a slowo "dobra
    > znajomsc" czy "bardzo dobra" jest raczej wzgledne.

    Jeśli ktoś egzamin zdał 10 lat temu, a potem go nieużywał, to certifikat
    moze upiekszać tylko ścianę. Ale faktem jest, że opis znaomości języka
    jednym słowem jest bez sensu, tyle, ze na CV ciężko to przedstawić. Opis
    przedstawiony... bo ja wiem, on jest dobry dla ogolu, do pracy nie
    zawsze, tu istotna moze byc znajomosc slownictwa branzowego, znajomosc
    schematow uzywanych ect. Dlatego jak komus na prawde zalezy na wlasciwej
    ocenie stopnia, to przede wszystkim doda arkusz do wypelnienia, gdzie
    beda rozpisane na czynniki pierwsze istotne dla niego elementy jezyka, a
    dodatkowo z osob ktore szczegolowo ocenily swoja znajomosc wybierze te
    ktore poddac zawsze moze egzaminowi. Samo CV ma to do siebie, ze posiada
    tylko informacje natury bardzo ogolnej.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl