PracaGrupypl.praca.dyskusjeludzie po 30-tce do odstrzału › Re: CO WIEC Z TA PROZNIA POMIEDZY 60-tym a 30-tym rokiem zycia?
  • Data: 2004-10-31 11:34:21
    Temat: Re: CO WIEC Z TA PROZNIA POMIEDZY 60-tym a 30-tym rokiem zycia?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    DaMoN; <cllfdt$qvk$1@node3.news.atman.pl> :

    > Wydaje mi sie ze to sie bedzie zmieniac.

    Prawdopodobnie będzie - niestety nie chcę teraz wydawać pieniędzy na
    szukanie po necie, więc z pamięci - po wojnie były dwie fale żywiołowego
    przyrostu naturalnego - w latach 50. [???] i 80. - różnica 30 lat, czyli
    w przybliżeniu okres dużego bezrobocia wywołanego równoczesnym
    bytowaniem obu grup wiekowych na rynku pracy wynosi ok. 5-10 lat - to
    nie bezrobocie strukturalne itd., ale zwyczajna nadpodaż siły roboczej
    na którą nakładają się inne czynniki [j.w. np. bezrobocie strukturalne]
    - nie ma siły, żeby spotkanie się tych fal na rynku pracy nie wywołało
    wzrostu bezrobocia.

    > Moze nie przez "etyczne" podejscie
    > pracodawcow (BTW: zatrudnienie starszej osoby ma tez pewne plusy), ale przez
    > rynek: ludzie do 30 lat ktorzy jeszcze nie zalozyli rodziny a w PL nie czeka
    > na nich pierwszych szczebel wspanialej kariery pakuja walizki .... jak
    > otworza sie pozostale rynki pracy byc moze bedzie to jeszcze wiekszy procent
    > chetnych wyjechac lub wyjezdzajacych.
    > Wg. tego co podala ostatnio "Polityka" ok. 30% mlodych ludzi chce/zamierza
    > wyjechac do pracy za granica.

    I co? Tak samo jak się "śmiałem" przed 1 maja, tak samo i teraz się
    pośmieję w "wielkiej" wartości takich badań - a ja bym chciał mieszkać
    we własnym domu. Nie ma co się oszukiwać - 1. majowe buńczuczne
    obietnice "młodych" o emigracji, straszenie ucieczką "młodych, zdolnych"
    okazało się fikcją, bo większość z naszych "młodych, zdolnych" okazała
    się albo marnej jakości "mięsem armatnim" podatnym na manipulacje [czyli
    widząc "bojaźliwą" reakcję mediów, które same rozpętały to wariactwo, i
    widząc "strach" polityków dbających o swoją "bazę wyborczą" podchwycili
    temat], albo co gorsza jednostkami, których nikt nie ma zamiaru
    zatrudniać za granicą. Ja wolę stosować bardziej psychopatyczny model
    przewidywania, czyli tzw. selekcja naturalna, która sprowadza się do
    tego, że część tzw. młodych odpadnie po kilku latach - stres, używki,
    wypadki, bezmyślność, wypalenie itd. , bo po prostu NIE WIDZĘ innej
    możliwości zredukowania bezrobocia.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101