PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prima Aprilis, czy im jedno zero zjadło ?

  • 11. Data: 2005-04-01 21:03:23
    Temat: Re: Prima Aprilis, czy im jedno zero zjadło ?
    Od: Filip <m...@s...pl>

    Wwa wrote:

    > Niestety kwota podana jako brutto to obecna minimalna płaca w Polsce....
    > Niestety bardzo wielu ludzi chciałoby mieć takie pieniądze co miesiąc...

    Ilu z nich spełnia choć część wymagań stawianych przez tego pracodawcę?

  • 12. Data: 2005-04-03 08:44:02
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    jaQbek <j...@n...pl> napisał(a):

    > http://www.praca.pl/article/local/1138375.html
    >
    > Spójrzcie na miejsce wykonywania pracy, jej formę i proponowane
    > wynagrodzenie ...

    Kwalifikacje są sprawą drugorzędną. Ważne jest to, ile pracodawca jest
    gotów zapłacić za pracę stacjonarną. Outsorcing w informatyce jest coraz
    bardziej powszechny. Podejżewam, że są juz mocno zaawansowane prace nad
    sposobem na zdalną zmianę podzespołów komputera :)

    Stanowisk za jedno zero więcej jest w skali kraju niewiele. Większość pracy
    jest za takie lub podobne pieniądze jak w ogłoszeniu. Pomijając fakt,
    że prawie każda szkoła średnia i wyższa wypuszcza co roku całą armię
    potencjalnie bezrobotnych informatyków, to należy pamiętać, że ten rynek
    pracy jest zepsuty przez tych, którzy jeszcze edukacji nie skończyli, a już
    pracują często za pół darmo, lub wręcz za darmo - za potencjalny wpis do CV,
    który i tak nie gwarantuje zatrudnienia w przyszłości. Teoretycznie mają
    oczywiście prawo, ale za rok dwa skończą edukację i będą chcieli zarabiać,
    a pracodawca zabije śmiechem mówiąc, że 1000 studentów i uczniów szkół
    średnich już czeka w kolejce.

    Wprawdzie jest juz pewien odpływ informatyków do starych
    krajów UE, ale szkolnictwo polskie pracuje pełną parą, i jak na razie
    jest wstanie zapełnić każdą lukę powstałą po wyjeździe jednego informatyka
    ponad setką chętnych na miejsce po nim.

    Są rejony kraju, gdzie nie tylko informatyka opiera się na studentach,
    a prawie cały rynek pracy poszukuje prawie wyłącznie uczących się, emerytów
    i rencistów. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w Poznaniu szlagierem rynku
    pracy są renciści z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności,
    poszukiwani na ochroniarzy - przecież byle dres przewróci takiego
    ochroniarza samym spojżeniem.

    To, że oferta dotyczy Warszawy też niewiele zmienia w sytuacji, gdy cały
    Radom i pół Łodzi dojeżdżają co rano do Warszawy do pracy. No i pensje
    w związku z tym zaczynają zjeżdżać.
    Czytałem już nie raz, że warszawskie bezrobocie się powiększa, bo pracodawcy
    wolą tańszego przyjezdnego lub dojeżdżającego.

    Marek

  • 13. Data: 2005-04-04 18:19:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Marek; <d2oaci$64r$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > pracy są renciści z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności,
    > poszukiwani na ochroniarzy - przecież byle dres przewróci takiego

    Spoko - w W-wie to samo.

    Flyer

  • 14. Data: 2005-04-04 23:57:12
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >http://www.praca.pl/article/local/1138375.html
    >
    >Spójrzcie na miejsce wykonywania pracy, jej formę i proponowane
    >wynagrodzenie ...

    Może te 849 to dniówka, albo wynagrodzenie podali w funtach...
    cypryjskich?

    --
    pozdrawiam
    Bremse