PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Niemczech, klika pytań...

  • 1. Data: 2006-04-28 12:49:32
    Temat: Praca w Niemczech, klika pytań...
    Od: "Oszust" <o...@o...pl>

    Witam, chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda z legalną pracą u naszych
    sąsiadów. Otóż jest taka sprawa, moja matka, dostała ofertę pracy od
    niemieckiego pracodawcy. Oferta jest imienna i opiewa na okres około 3
    miesięcy, może jakiś tydzień, dwa dłużej, a może równe 3 miesiące. Praca to
    sprzątanie w hotelu, ścielenie łózek itp, więc dla pracownika
    niewykwalifikowanego. Matka nie zna niemieckiego i w sumie do tej pracy nie
    jest jej potrzebny, tym bardziej, że będzie miszkać z siostrą, która zresztą
    pracuje w tym samym hotelu, mieszka kilkadziesiąt metrów od niego, a w
    Niemczech siedzi już dobrych kilkanaście lat. I tu moje pytania - jakich
    formalności nalezy dopełnić, jakie ząswiadczenia załatwić, no i kluczowa
    sprawa, czy wymagane jest zdanie jakiegoś testu z niemieckiego.

    Może ktoś był w nieco podobnej sytuacji i jest mi w stanie pomóc, z góry
    wielkie dzięki i miłego długiego weekendu:)

    --
    Oszust
    GG 2652263

  • 2. Data: 2006-04-30 07:20:57
    Temat: Re: Praca w Niemczech, klika pytań...
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > formalności nalezy dopełnić, jakie ząswiadczenia załatwić, no i kluczowa
    > sprawa, czy wymagane jest zdanie jakiegoś testu z niemieckiego.

    ???????

  • 3. Data: 2006-04-30 07:25:59
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > formalności nalezy dopełnić, jakie ząswiadczenia załatwić, no i kluczowa
    > sprawa, czy wymagane jest zdanie jakiegoś testu z niemieckiego.

    Znajomośc niemieckiego nie ma tu kompletnie żadnego znaczenia, bo rozumiem, że
    pracodawca został poinformowany o tym, że jego pracownik nie zna tego języka, i to
    akceptuje. Żeby podjac indywidualna jakąkolwiek prace w Niemczech niemiecki
    pracodawca ma obowiążek uzyskania pozwolenia na pracę, podobnie z resztą jak dla
    Niemca w polsce polski pracodawca, to najistotniejszy element. Nie sądze, zeby w tym
    przypadku to nastapiło, tak więc pewnie chodzi o nielegalne "zatrudnienie". Sądzę, że
    cała troskę trzeba by skierować na wyjasnienie tej kwestii. Bez problemu udziela Ci
    porady w ambasadzie czy konsulacie niemieckim (szybko i starannie, i bez kłopotu -
    po polsku)
    Wojtek