PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po co studia?

  • 11. Data: 2009-12-30 12:01:08
    Temat: Re: Po co studia?
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Kapsel napisal(a):

    > Idą, bo "się idzie".
    >
    > Taka linia ogólna w społeczeństwie, że bez studiów nic się nie osiągnie
    > (bzdura oczywiście), więc wszyscy ciągną do matury, a potem na *jakieś*
    > studia.

    jeszcze wojsko - sporo ludzi szło na bylejaką Wyższą Szkołę Unikania
    Woja tylko w tym jednym celu ;)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 12. Data: 2009-12-30 12:01:09
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Tomasz Kaczanowski napisal(a):

    > podział na humanistyczny kierunek i techniczny jest dla mnie idiotyzmem.

    mógłbyś to rozwinąć? Ja idąc na kierunek techniczny 'informatyka' nie
    chciałbym się uczyć historii, bo w końcu nie po to tam idę.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 13. Data: 2009-12-30 12:06:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gardziej pisze:

    > Fakt, ale na większości studiów są egzaminy z przedmiotów semestru lub
    > roku, jeśli ktoś je zdaje, to albo się nadaje albo go przepychają

    Wykuć na blachę może każdy idiota. Rzadko kiedy bada się umiejętność
    myślenia. Wyobraź sobie jaki byłby rwetes, gdyby zamiast klasycznych
    egzaminów na studia, był test na inteligencję.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-12-30 12:16:51
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-12-30 13:01, Zbylut pisze:

    > mógłbyś to rozwinąć? Ja idąc na kierunek techniczny 'informatyka' nie
    > chciałbym się uczyć historii, bo w końcu nie po to tam idę.

    Bo u nas wszystko jest postawione na głowie. Studia wyższe powinny
    kształcić elitę społeczeństwa, a ich absolwenci powinni móc o sobie
    powiedzieć że są ludźmi wykształconymi. Dodam - wszechstronnie
    wykształconymi. Co implikuje konieczność umieszczenia w programie
    studiów kursów tak różnych, że aż skrajnych (jeśli chodzi o dziedziny
    nauki), obejmujących swoim zakresem wiedzę znacznie wykraczającą poza
    horyzont szkoły średniej ogólnokształcącej. Krótko mówiąc - uczelnie
    wyższe powinny IMHO kształcić erudytów.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 15. Data: 2009-12-30 12:19:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Zbylut pisze:

    > mógłbyś to rozwinąć? Ja idąc na kierunek techniczny 'informatyka' nie
    > chciałbym się uczyć historii, bo w końcu nie po to tam idę.

    A co to ma do rzeczy.
    Dla przypomnienia:
    humanizm
    1. <<postawa moralna i intelektualna zakładająca, że człowiek jest
    najwyższą wartością i źródłem wszelkich innych wartości>>
    2. <<prąd umysłowy i kulturalny okresu Odrodzenia,
    przeciwstawiający teocentrycznej kulturze średniowiecznej
    zainteresowanie człowiekiem i życiem ziemskim>>

    humanista
    1. <<specjalista w zakresie nauk humanistycznych>>
    2. <<osoba kierująca się zasadami humanizmu>>
    3. <<przedstawiciel humanizmu okresu Odrodzenia>>

    nauki humanistyczne <<nauki, których przedmiotem badań jest człowiek jako
    istota społeczna i jego wytwory>>

    Jak widać nie ma to nic wspólnego z podziałem na kierunki techniczne i
    humanistyczne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2009-12-30 12:22:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Wykuć na blachę może każdy idiota. Rzadko kiedy bada się umiejętność
    > myślenia. Wyobraź sobie jaki byłby rwetes, gdyby zamiast klasycznych
    > egzaminów na studia, był test na inteligencję.

    Problem jest w tym, że nie ma takich, które sprawdzałyby inteligencję, a
    nie umiejętność rozwiązywania takich testów...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2009-12-30 12:32:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mich@l napisał(a):

    > Krótko mówiąc - uczelnie wyższe powinny IMHO kształcić erudytów.

    Wszystkie? Nie lepiej aby tylko jedna, czy dwie kształciły tę elitę
    (dzieki czemu byłby to uczelnie elitarne) a inne przygotowywały do
    zawodu na wyższym poziomie? ;)

    j.

  • 18. Data: 2009-12-30 13:03:22
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 30 Dec 2009 12:28:05 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > W przeszłych latach dochodził do tego pobór do wojska - silny
    > motywator do studiowania. Po zniesieniu poboru daje się zauważyć
    > zmniejszenie liczby nowych studentów wśród płci brzydkiej.

    Fakt, też nie pomyślałem, a sam przez to wylądowałem na "zastępczej" :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 19. Data: 2009-12-30 13:05:04
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 30 Dec 2009 12:21:53 +0100, gardziej napisał(a):

    > A egzaminy na studiach sa po to, zeby odsiewac tych, którzy sie nie nadaja,
    > dlaczego tak sie nie dzieje?

    Bo może ten odsiew ma być tylko pozorny?
    Uczelnie dostają kasę na studentów - państwowe od państwa, prywatne od
    klientów, więc ogólnie zależy im na tym, żeby studiowało możliwie najwięcej
    ludu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2009-12-30 13:09:29
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-12-30 13:32, januszek pisze:

    > Wszystkie? Nie lepiej aby tylko jedna, czy dwie kształciły tę elitę
    > (dzieki czemu byłby to uczelnie elitarne) a inne przygotowywały do
    > zawodu na wyższym poziomie? ;)

    Tu moglibyśmy zacząć dyskusję o zmianie całego systemu edukacji w
    Polsce. Moim zdaniem powinien być on czterostopniowy:
    - szkoła podstawowa (dzisiejsze podstawówki + gimnazja + licea/technika,
    edukacja na tym etapie trwałaby np. 12 lat), obowiązkowa dla wszystkich
    - szkoła średnia (4 lata, kończąca się maturą)
    a potem do wyboru, przy niezwykle ostrej selekcji:
    - szkoła zawodowa (2-3 lat, w zależności od specjalizacji, absolutne
    podstawy zawodowe, reszty i tak się nauczą w pracy)
    - szkoła wyższa (dzisiejsze uniwersytety, ale o znacznie rozszerzonym
    programie, tak na 8 - 10 lat).
    Przy czym zdrowe proporcje kończących poszczególne etapy edukacji
    kształtowałyby się na poziomie 40-20-10-1. Wtedy moglibyśmy mówić o
    wartości wyższego wykształcenia.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl