PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pisanie aplikacji srodowisko netbeans, umowa o dzielo prosze o rade

  • 1. Data: 2006-07-24 15:56:26
    Temat: Pisanie aplikacji srodowisko netbeans, umowa o dzielo prosze o rade
    Od: "Tom" <s...@o...pl>

    Witam,

    Mam okazje napisac nie duza aplikacje na podstawie umowy o dzielo bede
    korzystal :

    - netbeans, javamail, JDBC

    Czy jesli wykonam taka aplikacje nie bede mial problemow z punktu widzenia
    prawa ?

    Jakie sa podstawowe roznice pomiedzy umowa o dzielo o zleceniem ?

    Powiedzmy ze wynagrodzenie na umowie o dzielo wynosi 1000 zl (brutto) ile mi
    sie nalezy ?

  • 2. Data: 2006-07-24 16:39:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tom napisał(a):

    [...]

> [...]

    > - netbeans, javamail, JDBC

    > Czy jesli wykonam taka aplikacje nie bede mial problemow z punktu widzenia

    Przeczytaj licencje tych programów, to się dowiesz.

    > Jakie sa podstawowe roznice pomiedzy umowa o dzielo o zleceniem ?

    Pierwsza jest umową rezultatu, a druga umową starannego wykonania.
    Od um. zlecenia odprowadza się też ZUS (chyba że jesteś studentem).

    > Powiedzmy ze wynagrodzenie na umowie o dzielo wynosi 1000 zl (brutto) ile mi
    > sie nalezy ?

    Jeżeli jest to umowa z przekazaniem autorskich praw majątkowych i 50% kosztem
    przychodu z tego tytułu, to ok. 10% Ci państwo zabierze. W przeciwnym wypadku
    ok. 19%.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2006-07-24 17:56:40
    Od: "Waldemar Stanisławczyk" <w...@o...pl>

    Netbeans jest w 100% darmowy tzn. możesz go wykorzystywać bez problemu do
    celów komercyjnych, java mail jest częścia J2EE a JDBC częścią J2SE także
    możesz spać spokojnie