PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca

  • 1. Data: 2007-05-13 00:15:16
    Temat: Pierwsza praca
    Od: emm0r <m...@g...com>

    Witam, jako, ze ucze sie zaocznie postanowilem znalezc sobie pierwsza
    prace.
    Jakie papiery beda mi do tego potrzebne? Dowod osobisty wystarczy ?
    Czy przed podpisaniem umowy o prace/zlecenie bede musial biegac po
    urzedach, ZUSach ?

    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2007-05-13 10:14:41
    Temat: Re: Pierwsza praca
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Wystarczy dowód osobisty. Resztę załatwi pracodawca.

  • 3. Data: 2007-05-13 12:05:50
    Od: emm0r <m...@g...com>

    On 13 Maj, 12:14, "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> wrote:
    > Wystarczy dowód osobisty. Resztę załatwi pracodawca.

    A po podpisaniu umowy ? Podatki, PITy... jak to jest ?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-05-13 16:59:17
    Od: Tomcio <ogion.noSp!m@polbox.com>

    emm0r wrote:

    > A po podpisaniu umowy ? Podatki, PITy... jak to jest ?

    Trzeba tez wybrac drugi filar emerytalny, chyba ze chcesz aby ZUS cie
    wylosowal.

    Oczywiscie NIP juz masz ?

    Tomcio

  • 5. Data: 2007-05-13 17:06:22
    Od: "Patrycja" <p...@k...pl>

    Użytkownik "Tomcio" <ogion.noSp!m@polbox.com> napisał w wiadomości

    > Trzeba tez wybrac drugi filar emerytalny, chyba ze chcesz aby ZUS cie
> [...]
    nip wydaja dopiero jak juz masz umowe o prace, ewentualnie umowe zlecenie.
    inaczej nipu Ci nie wydadza przeciez. czyli najpierw znalezienie pracy,
    pozniej zgloszenie po nip - z podpisem i pieczatka z zakladu pracy.

  • 6. Data: 2007-05-13 17:29:59
    Od: live_evil <u...@b...o2.pl>

    Patrycja napisał(a):

    > nip wydaja dopiero jak juz masz umowe o prace, ewentualnie umowe zlecenie.
    > inaczej nipu Ci nie wydadza przeciez. czyli najpierw znalezienie pracy,
    > pozniej zgloszenie po nip - z podpisem i pieczatka z zakladu pracy.

    Herezje.

  • 7. Data: 2007-05-13 17:42:54
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > nip wydaja dopiero jak juz masz umowe o prace, ewentualnie umowe zlecenie.
    > inaczej nipu Ci nie wydadza przeciez. czyli najpierw znalezienie pracy,
    > pozniej zgloszenie po nip - z podpisem i pieczatka z zakladu pracy.

    Nieprawda. Wydanie NIP nie zależy od podjętej pracy. Wystarczy złożyć
    formularz NIP-3 w US.

  • 8. Data: 2007-05-13 19:10:38
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2007 19:42:54 +0200, "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    wklepał(-a):

    >Nieprawda. Wydanie NIP nie zależy od podjętej pracy. Wystarczy złożyć
    >formularz NIP-3 w US.

    Niektóre US mają dziwne wymysły i żądają jakichś dokumentów. Co miasto to inny
    obyczaj.

  • 9. Data: 2007-05-13 20:01:27
    Od: "Patrycja" <p...@k...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda. Wydanie NIP nie zależy od podjętej pracy. Wystarczy złożyć
    > formularz NIP-3 w US.

    mi nie chcieli wydac nipu "bezpodstawnie", a chcialam zalatwic go wczesniej,
    przed podjeciem pracy. musialam na nipie-3 miec pieczatke i podpis z zakladu
    pracy.

  • 10. Data: 2007-05-13 22:10:21
    Od: "Paweł Sikorski" <p...@o...pl>

> [...]
    wczesniej,
    > przed podjeciem pracy. musialam na nipie-3 miec pieczatke i podpis z

    w białymstoku jak wyrabiałem pare lat temu, nie trzeba było ...
    wystarczyło podanie (czyt. wyrażenie chęci posiadania nipu, bo i tak
    wcześniej czy później każdy będzie go potrzebował)