PracaGrupypl.praca.dyskusjeselekcja CV wysyłanych e-mailem › Odp: selekcja CV wysyłanych e-mailem
    From: "*madzik*" <b...@b...op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: selekcja CV wysyłanych e-mailem
    Date: Fri, 21 Mar 2003 15:23:32 +0100
    Sender: m...@o...pl@h15n1fls33o292.telia.com

    Użytkownik Kinga Macyszyn <k...@b...box43.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5c9cl$ec$...@a...news.tpi.pl...

    > Zajmuję się w swojej pracy m.in. właśnie selekcją cv, przychodzących
    > wyłącznie e-mailem w odpowiedzi na ogłoszenie zamieszczone w portalu
    > rekrutacyjnym.
    (...)
    > Zaś sam proces selekcji materiałów przesłanych drogą e-mailową jest
    o niebo
    > łatwiejszy.

    To ja sie dolacze z potwierdzeniem.
    U nas bylo tak samo.

    Dodam, ze kiedys na dwa ogloszenia w wyborczej (no, juz 2 lata temu),
    plus jedno na pl.praca.oferowana dostalismy ponad dwiescie odpowiedzi
    (ca. 60% mailem). Wstepna selekcje do marketingu (ca. 50% zgloszen)
    robilam sama, i cos mnie trafialo, jak czytalam cv z bledami, brudne,
    czy napisane i rozplanowane na stronie w sposob kompletnie
    nieczytelny. Jedno bylo z pomaranczowych okladkach, ale oprocz tego
    niewiele wnosilo do sprawy.
    Jedno z cv pamietam dobrze do dzisiaj, bo autor do maila dolaczyl
    swoje zdjecie (prawie 500 kilo!!), ktore wydrukowane bez przerobek
    zajeloby A3, czarno biale, widac ze artystyczne (rzeklabym nawet, ze
    leciutko rozneglizowane). A praca dotyczyla bardzo prozaicznego
    stanowiska przedstawiciela handlowego. Dwa inne byly tlumaczone na ang
    "slowo po slowie" ("my english is very vell, end, from the gramatical
    point of view, korrect", pisownia oryginalna), kilka innych to byly
    kartki odbite na ksero, na ktorych przekreslono inne stanowisko, i
    wpisano nazwe, ktora byla wymieniona w ogloszeniu. Dwa inne mialy nas
    "zmiekczyc" opisem tragicznej sytuacji rodziny i zawoalowana prosba o
    wsparcie finansowe.
    Na pierwsza rozmowe planowalam zaprosic kolo 10 osob, z czego do 4 nie
    dalo sie dodzwonic, ani nie reagowaly na maile. W sumie rozmawialam z
    piecioma, szosta nigdy nie powiedziala, czemu nie przyszla. Docelowo
    do kazdego dzialu przyjeto po jednej "perelce" :-).

    (Final: Przyjelam do marketingu jedna dziewczyne, co do ktorej
    chcialam, aby przejela po mnie paleczke zajmowania sie dzialem,
    niestety, wsparcie finansowe sie wycofalo i firma przestala istniec.
    Prace stracilo ponad 60 osob, z czego chyba 7 malzenstw/stalych
    zwiazkow - spolka kierowana przez cudzoziemcow stawiala na
    zatrudnianie obojga partnerow).